اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار بوشهر:

روند بازسازی مناطق زلزله زده دشتی تسریع می‌یابد

استاندار بوشهر گفت: با همکاری و تلاش مردم آسیب دیده ، مناطق زلزله زده دشتی بهتر از گذشته ساخته می‌شود و در ساخت آنها روند بازسازی تسریع می‌یابد.

روند بازسازی مناطق زلزله زده دشتی تسریع می‌یابد

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، فریدون حسنوند امشب در جمع خانواده جان باخته‌گان حادثه زلزله 20 فروردین ماه، بخش شنبه و طسوج که در سالن فرمانداری دشتی برگزارشد با بیان اینکه حادثه دلخراش زلزله در دشتی امتحان و آزمایش سختی بود گفت: در این حادثه مردان و زنان در تقدیر الهی عزیزانشان را از دست دادند خدا می‌خواست این امتحان و آزمایش را برای ارتقاء رتبه معنوی شما قراردهد.

وی با تاکید بر این نکته که مناطق زلزله زده بهتر از گذشته ساخته می‌شود تصریح کرد: ما به عنوان خدمتگزاران و نوکران مردم مصمم هستیم ،با عنایت خداوند تبارک و تعالی، تلاش و همت مسئولین وهمکاری شما مردم آسیب دیده،مناطق زلزله زده شنبه، طسوج و روستاهای حادثه دیده را بهتراز گذشته بسازیم.

استاندار بوشهر حضور مسئولان در دقایق اول حادثه در منطقه زلزله زده را حاکی از توجه ویژه مسئولان به حادثه دیدگان دانست و افزود: در پی حادثه زلزله شنبه تمام مسئولین کشور و استان بوشهر و مردم نوع دوست درصحنه حاضرشدندوامروز نیز عزم واراده ما این است گوشه ای از دردها وآلام سنگین شما راتسکین دهیم و به امید خدا این مناطق را خیلی بهتراز گذشته بسازیم.

حسنوند با بیان اینکه بازسازی واحدهای مسکونی خسارت دیده با سرعت ادامه دارد بیان کرد: بازسازی با سرعت هرچه بیشتردردست اجراست و ساخت اماکن عمومی ،تاسیسات زیربنای منطقه زلزله زده از جمله میادین ،معابر عمومی وتاسیسات آب وبرق با سرعت دنبال می‌شود.

وی به نصب کانکس در این منطقه پرداخت و گفت: کار نصب کانکس دربخش شنبه در حال اجراست و برای هر خانوار آسیب دیده حداقل یک کانکس واگذار می‌شود.

استاندار بوشهر برپایی این جلسه را برای تسکین دردها و آلام حادثه دیدگان دانست و افزود: هدف از برپایی این جلسه برای تالیف قلوب حادثه دیدگان است و مردم احساس فاصله بین خود ومسئولین نکنند و متوجه شوید که مسئولیت هیچ ارزشی جز خدمتگاری شما مردم ندارد.

حسنوند در ادامه از جشن ازدواج 180 زوج جوان منطقه زلزله زده شنبه و طسوج در هفته آینده خبرداد و تصریح کرد: در هفته آینده و به مناسبت نیمه شعبان جشن ازدواج 180زوج جوان از منطقه زلزله زده شنبه وطسوج درمرکز استان بوشهربرگزارو برای کلیه زوج‌های جوان جهیزیه اهدا می‌شود.

وی ساخت یادمان جان باختگان زلزله شنبه را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: در بودجه سال92 اعتباری برای ساخت این یادمان اختصاص می‌یابد و با تخصیص اعتبار یادمان جان باختگان زلزله شنبه در گلزار شهدای این شهر بنا می‌شود.

فرماندار دشتی نیز در این نشست گفت: با تلاش و همکاری استاندار محترم و همه اعضای ستاد مدیریت بحران استان کارخدمت رسانی به آسیب دیدگان زلزله شنبه به خوبی از همان آغاز این حادثه بی وقفه درحال انجام است.

سید علی هاشمی افزود: همزمان با بازسازی اماکن مسکونی حادثه دیدگان کار ساخت اماکن عمومی و ورزشی نیز شروع شده است.

هاشمی با بیان اینکه در حادثه زلزله دشتی تعدادی از ساکنین منطقه طسوج صدمه دیده‌اند افزود: بر اثر زلزله 20 فروردین تعداد 230 واحد مسکونی در منطقه طسوج نیز دچار خسارت شدید شده‌اند که هم اکنون این عزیزان درچادرسکونت دارند که لازم است این واحد‌های مسکونی بازسازی شود.

وی افزود: 95 خانوار از این خانوارها زیرپوشش کمیته امداد، 30خانوار زیرپوشش بهزیستی و مابقی نیز از نظر وضعیت معیشتی دچار بحران هستند و به سختی زندگی سپری می‌کنند.

در این جلسه جعفر زیارتی فرزند یکی از جان باخته‌گان به نمایندگی از خانواده جان باخته از استاندار، فرماندار دشتی و همه فرمانداران استان بوشهر ،بخشدارشنبه ،همه مسئولین استان،نیروهای امدادگرهلال احمر، انتظامی و سایر مردم عزیز که درامدادرسانی وخدمت رسانی به زلزله زدگان بخش شنبه و طسوج تلاش کرده‌اند تقدیر کرد.

در این نشست به مناسبت نیمه شعبان استاندار بوشهر به خانواده‌های جان باخته‌گان هدایایی اهدا کرد.

انتهای پیام/ /ح40/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول