اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه موقت شهرری:

انتظار مردم از رئیس جمهور منتخب ایجاد آرامش در کشور است

امام جمعه موقت شهرری ضمن قدردانی از حماسه‌آفرینی ملت غیور ایران اسلامی با تشریح انتظارات مردم از رئیس جمهور منتخب گفت: انتظار از رئیس جمهور منتخب پیش بردن کشور در مسیر آرامش است و دولت نباید به سمت حاشیه‌ها برود.

انتظار مردم از رئیس جمهور منتخب ایجاد آرامش در کشور است

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران، حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالعلی ابراهیمی در خطبه‌های نماز جمعه امروز شهرری پس از توصیه همگان به تقوای الهی با اشاره به ولادت با سعادت حضرت بقیة‌الله الاعظم (عج) بر برگزاری باشکوه جشن میلاد نور تاکید کرد و گفت: امید است مردم غیور و همیشه در صحنه ایران اسلامی ضمن ادای دین به حضرت حجت (عج) با برگزاری هرچه باشکوه‌تر برگزار کردن جشن ولادت با سعادت حضرت مهدی (عج) در حد توان حق این جشن بزرگ را ادا کنند.

امام جمعه موقت شهرری امام شناسی، انتظار فرج، انجام وظایف شیعیان نسبت به امام خود و ... از جمله وظایف منتظران منجی عالم بشریت برشمرد و گفت: امام زمان (عج) جامعه را از فساد و بی بند و باری، از جنایت و تبعیض و هرزگی نجات می‌دهد. جامعه، یک جامعه صالح و شایسته قرآنی و ولایی می‌شود و این فلسفه قیام حضرت حجت (عج) است پس اگر ما نیز در عصر و زمان غیبت خود را برای تقوا آماده کنیم و خودسازی کنیم خود به خود فلسفه حکومت ایشان را در وجودمان پیاده کرده‌ایم.

وی در ادامه با اشاره به سالروز شهادت شهید مصطفی چمران عنوان کرد: شهید چمران از جمله افرادی بود که پست و مقام، مانع تعهدات مذهبی‌اش نمی‌شد چون او با مقام معاونت نخست وزیری اسلحه به دست گرفت و به جبهه‌های حق علیه باطل شتافت، این رمز ماندگاری نام و یادواره شهید چمران شد.

حجت‌الاسلام ابراهیمی با اشاره به روز تبلیغ و اطلاع‌رسانی بیان داشت: روز شنبه روز تبلیغ و اطلاع‌رسانی و سالروز تاسیس سازمان تبلیغات اسلامی است و امید است این نهاد که وظیفه خطیر تبلیغات دین را برعهده دارد بتواند رسالت خود را به‌خوبی انجام دهد.

امام جمعه موقت شهرری با اشاره به سالروز ولادت امام زمان (عج) این روز را روز مستضعفین و روز سربازان امام زمان (عج) نیز دانست و ضمن قدردانی از تلاش‌های بی‌شائبه و شبانه‌روز سربازان گمنام امام زمان (عج) گفت: سربازان گمنام امام زمان (عج) در عین گمنامی به اقتدار ایران اسلامی کمک می‌کنند و در دوران انتخابات مشاهده کردیم که با چشم تیزبین خود امنیت انتخابات را به ارمغان آوردند.

وی در ادامه با اشاره به سالروز سوء قصد به رهبر فرزانه انقلاب در سال 61 تشریح کرد: رهبر معظم انقلاب در دوران دفاع مقدس در ایام هفته در جبهه‌های حق علیه باطل بودند و انتهای هفته برای ایراد خطبه‌های نماز جمعه به تهران می‌آمدند و در کنار آن اقدامات فرهنگی نیز انجام می‌دادند و در ششم تیر ماه هنگام سخنرانی در مسجد ابوذر جنوب تهران مورد سوء قصد قرار گرفتند و در این حادثه که به‌دست منافقان ترتیب داده شده بود به‌فضل خدا نجات یافتند.

حجت‌الاسلام ابراهیمی با اشاره به نخستین جمله رهبری با رسانه بعد از این حادثه گفت: رهبر فرزانه انقلاب فرمودند «احساس می‌کنم خدا مرا برای روزهای حساس نگاه داشته است تا بتوانم به اسلام خدمت کنم» و امروز ما مشاهده می‌کنیم حضور ایشان برکات و دستاوردهای بسیاری را برای انقلاب اسلامی به ارمغان آورده است.

امام جمعه موقت شهرری با تاکید بر اینکه حال که 24 سال است که از برکت رهبری امام خامنه‌ای متنعم می‌شویم، گفت: هر سال که می‌گذرد احساس می‌کنیم که خداوند متعال چه سرمایه عظیمی را به برکت اسلام، حوزه‌های علمیه و نفس قدسی امام خمینی (ره) تربیت شده است و امروز ما از وجود ایشان برخوردار هستیم.

امام جمعه موقت شهرری ضمن قدردانی از حماسه آفرینی ملت غیور ایران اسلامی انتخاب حجت‌الاسلام روحانی به‌عنوان رئیس جمهور منتخب مردم را تبریک گفت.

وی در ادامه با تشریح انتظارات مردم از رئیس جمهور منتخب گفت: انتظار از رئیس جمهور منتخب پیش بردن کشور در مسیر آرامش است و دولت نباید به سمت حاشیه‌ها برود.

حجت‌الاسلام ابراهیمی نهادینه شدن ارزش‌های دینی را مطالبه مردم دانست و گفت: کشور ما پیوسته از حواشی دولت‌ها رنج زیادی کشیده است و برخی دولت‌ها برای کشور حاشیه‌ساز بوده‌اند.

خطیب جمعه امروز شهرری در پایان تصریح کرد: با توجه به اینکه اعتدال و اخلاق شعار حجت‌الاسلام روحانی بوده است، امید است با درایت در رفع مشکلات گام بردارد و به‌دنبال کسانی نباشد که نام و حضورشان برای دولت حاشیه ساز باشند.

انتهای پیام/2462/ر40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول