اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دادستان نظامی کرمان:

پرونده انتخاباتی برای نیروهای مسلح کرمان نداریم / فعالیت 16 قاضی در دادسرای نظامی کرمان

دادستان نظامی استان کرمان با اشاره به فعالیت 16 قاضی در دادسرای نظامی کرمان گفت: دخالتی را از نیروهای مسلح در امور سیاسی و جناح‌بندی‌های انتخاباتی نداشتیم و پرونده‌ای در دادسرای عمومی نظامی کرمان در این باره مطرح نشد.

پرونده انتخاباتی برای نیروهای مسلح کرمان نداریم / فعالیت 16 قاضی در دادسرای نظامی کرمان

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، علیرضا بیگمرادی صبح امروز در نشست مدیران دستگاه‌های وابسته به قوه قضاییه استان کرمان با خبرنگاران با تبریک ولادت منجی عالم بشریت اظهار داشت: در سازمان قضایی استان کرمان 16 قاضی ثابت داریم و از همکاران قضایی هم به صورت ماموریتی استفاده می‌شود.

وی با تبریک فرا رسیدن هفته قوه به دست‌اندرکاران عدالت، یاد و خاطره شهدای هفتم تیرماه و شهید بهشتی را گرامی داشت.

دادستان نظامی استان کرمان ابراز داشت: نیروهای نظامی از نظر امنیت انتخابات در ایران و استان کرمان به بهترین نحو عمل کردند و هر چند بعضی از نامزدهای ریاست جمهوری از نیروهای مسلح بودند، اما دخالتی را از نیروهای مسلح در امور سیاسی و جناح‌بندی‌ها نداشتیم و پرونده‌ای در دادسرای عمومی نظامی کرمان مطرح نشد.

بیگمردای تصریح کرد: بر اساس قانون دخالت در امور سیاسی و حمایت از کاندیداها و انجام امور تبلیغاتی برای نیروهای مسلح ممنوع است.

وی خاطر نشان کرد: حماسه سیاسی با حضور پرشور مردم رقم خورد و امیدواریم، حماسه اقتصادی هم با همکاری دولت آینده، مجلس و ملت رقم بخورد.

این مسئول با اشاره به ممنوعیت ارائه آمار در دستگاه قضایی نیروهای مسلح اذعان داشت: یکی از مهمترین وظایف قوه قضاییه و سازمان قضایی نیروهای مسلح پیشگیری از وقوع جرم است که سازمان قضایی در این زمینه پیشقدم بوده که مهمترین اثر را در کاهش آمار وارده داشته است.

بیگمرادی اظهار کرد: از 10 سال قبل تا امروز هر سال به غیر از یک سال بدون استثنا کاهش آمار وارده را داشتیم و در سال 91 نسبت به سال قبل شش درصد کاهش داشته‌ایم.

وی با بیان اینکه یکی از مهمترین وظایف ما آموزش و توجیه نیروهای مسلح نسبت به مسائل قانونی است، گفت: طی سه ماه سال جاری 8 هزار و 565 نفر ساعت کار آموزشی برای نیروهای مسلح استان کرمان صورت گرفته است.

دادستان نظامی استان کرمان از تسریع در رسیدگی به پرونده‌ها در این مجموعه خبر داد و تصریح کرد: با توجه به محدودیت اقشاری که جرائم آنها در دادسرای نظامی مورد رسیدگی قرار می‌گیرد، طی شش سال گذشته در هر سال سرعت در رسیدگی به پرونده‌ها افزایش داشته است.

بیگمرادی با اشاره به اینکه سازمان قضایی نیروهای مسلح فقط در مراکز استان‌ها تشکیل می‌شود، عنوان کرد: در بعضی از شهرستان‌ها ناحیه قضایی نیروهای مسلح تشکیل می‌شود که استان کرمان دارای دو ناحیه دادسرا در سیرجان و جیرفت است و چند شهرستان را زیر پوشش دارد.

وی ابراز داشت: در سازمان قضایی استان کرمان 16 قاضی ثابت داریم و از همکاران قضایی هم به صورت ماموریتی استفاده می‌شود و بیشتر قضات همان قضات دادگستری هستند و بعضی از قضات با شرایط ویژه از بین حقوقدانان نیروهای مسلح انتخاب می‌شوند و دارای شرایط تحصیلی و آموزش‌ها هستند.

این مسئول خاطر نشان کرد: قضات برای اینکه با شرایط نیروهای مسلح بیشتر آشنا باشند، یکسری دوره‌های آموزشی را در این زمینه طی می‌کنند.

انتهای پیام/80019/و40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول