اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کشتارگاه دام اهواز خبر داد

ساخت کشتارگاه صنعتی با شاخص بهداشتی 100 درصد در اهواز

رئیس کشتارگاه دام اهواز گفت: ساخت کشتارگاه صنعتی با شاخص بهداشتی 100 درصد از ملزومات شهر اهواز است.

ساخت کشتارگاه صنعتی با شاخص بهداشتی 100 درصد در اهواز

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، مجتبی گلستانی ظهر امروز در دیدار خبرنگاران از روند پیشرفت فیزیکی ساخت کشتارگاه صنعتی اهواز اظهار کرد: به دلیل ناکارآمدی کشتارگاه‌های سنتی، ذبح و کشتار دام باید از طریق صنعتی به صورت علمی و کارا ساماندهی شود به همین دلیل در سطح شهر اهواز با همت شهردار کلانشهر این شهر اقدام خوبی در زمینه احداث کشتارگاه صنعتی انجام شده است.

وی در زمینه روند پیشرفت کار احداث کشتارگاه صنعتی اهواز بیان داشت: ساخت سردخانه‌ها تقریبا به اتمام رسیده است و پیشرفت بیش از 90 درصد داشته است، خط ابنیه سالن کشتار پیشرفت فیزیکی 90 درصد دارد و 60 درصد کار خط کشتار انجام شده است.

رئیس کشتارگاه دام اهواز مزایای کشتار صنعتی را بر کشتار سنتی اینگونه توضیح داد: در کشتار صنعتی دام 24 ساعت قبل از کشتار در آغل انتظار می‌ماند، فاصله زمانی یا انتظار دام قبل از کشتار برای عدم توجه دام در زمان اعمال کشتار به دلیل حفظ انرژی مورد نیاز در گوشت قرمز است.

وی ادامه داد: پس از آن دام در حمام ضد کنه شست‌وشو داده می‌شود و بعد از تایید دامپزشک وارد سالن کشتار می‌شود، قرار دادن لاشه روی ریل و در ارتفاع به لحاظ آلودگی زمین، نگهداری 24 ساعته کشتار در سردخانه در دمای صفر تا چهار درجه، فرآوری تمام ضایعات در مصارف مختلف از دیگر مزایای کشتارگاه صنعتی است.

گلستانی با بیان اینکه تاکنون نزدیک به 8 میلیارد تومان برای کشتارگاه صنعتی هزینه شده است اذعان داشت: رعایت شاخص‌های بهداشتی در کشتارگاه سنتی نزدیک به 70 درصد است و با توجه به اینکه 300 بیماری مشترک بین دام و انسان وجود دارد، ساخت کشتارگاه صنعتی با شاخص بهداشتی 100 درصد از ملزومات شهر اهواز است.

وی به نوسازی ناوگان حمل گوشت اشاره کرد و گفت: ناوگان حمل گوشت در سطح شهر اهواز با هزینه‌ای بالغ بر 2 میلیارد تومان با همکاری بخش خصوصی نوسازی شده است.

انتهای پیام/72011/ر30/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول