اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر هیئت عالی نظارت بر انتخابات شوراهای آذربایجان‌شرقی خبر داد

رسیدگی به 50 مورد اعتراض انتخابات شوراها در هیئت نظارت آذربایجان شرقی

دبیر هیئت عالی نظارت بر انتخابات شوراهای آذربایجان‌شرقی گفت: هیئت نظارت بر انتخابات شوراها در آذربایجان‌‌شرقی به 50 مورد اعتراض رسیدگی می‌کند.

رسیدگی به 50 مورد اعتراض انتخابات شوراها در هیئت نظارت آذربایجان شرقی

الهوردی دهقانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تبریز اظهار کرد: این تعداد شکایت از 12 حوزه شهری استان به هیئت نظارت ارسال شده است.

وی با اشاره به مهلت قانونی دو روزه برای اعلام اعتراض به هیئت‌های نظارت افزود: پس از اعلام رسمی نتایج انتخابات از سوی فرماندارهای و بخشداری‌ها 2 روز مهلت برای اعلام اعتراض و یا شکایت به نتایج انتخابات تعریف شده است.

دهقانی تاکید کرد: نتایج انتخابات شوراها در تمام حوزه‌ها از طریق فرماندارهای و بخشداری‌ها مربوطه و به صورت آگهی به اطلاع عموم رسیده که پس از این اعلام و وصول اعتراضات به هیئت اجرایی نظارت بر انتخابات، 15 روز نیز فرصت برای هیئت‌های اجرایی و نظارت برای رسیدگی به شکایات، بررسی مستندات ارائه شده و در نهایت تائید صحت انتخابات پیش‌بینی شده است.

نماینده مجلس نهم درباره اعتراضات شهر تبریز نیز گفت: تعدادی از کاندیداها در این حوزه نسبت به نتایج شمارش و نحوه برگزاری انتخابات اعتراض کرده‌اند که اعتراضات‌شان در حال بررسی برای اعلام نظر در هیئت نظارت است.

در انتخابات 24 خرداد مردم آذربایجان شرقی با مشارکت 63.17 درصدی، 5 هزار و 849 نفر را برای عضویت در شوراهای 59 شهر و 1767 روستای آذربایجان‌ شرقی انتخاب کردند که از این تعداد، 349 عضو مربوط به شوراهای شهری و پنج هزار و 500 عضو مربوط به شوراهای روستایی است. 

انتهای پیام/60002/ع30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول