اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‎دهد

آمادگی بروجرد برای برگزاری جشن نیمه شعبان/ شهر غرق نور

بروجرد برای برگزاری جشن بزرگ نیمه شعبان چراغانی و تزیین شده است.

آمادگی بروجرد برای برگزاری جشن نیمه شعبان/ شهر غرق نور

به گزارش خبرگزاری فارس از بروجرد، چه ماه ماهی، در ماه شعبان اعیاد شعبانیه، این ماه را زیباتر از ماه‎های دیگر می‎کند، ولی بزرگترین جشن در این ماه، جشن بزرگ ولادت منجی عالم بشریت، امام عصر (عج) است که همه مردم تلاش می‎کنند، تا این جشن با شکوه خاصی در شهر و محله خود برگزار شود.

اکنون همه مسلمانان و عاشقان آن حضرت با دل‎هایی آکنده از شور و شعف میلاد آن خورشید پنهان و گل نرگس را با شکوه هر چه تمام‎تر جشن می‎گیرند و طلوع آن خورشید را از پس ابر غیبت از خداوند طلب می‎کنند.

این روزها در همه کوچه‎ها، خیابان‎ها، محله‎ها و مساجد و حتی در برخی از خانه‎ها چراغ‎های رنگی و پرچم‎های زیبایی را می‎بینیم که همه خبر از آمدن جشن میلاد ولی عصر (عج) را می‎دهد و همه به نوعی برای برگزاری این جشن برنامه‎هایی را در نظر دارند.

در شهر بروجرد جشن بزرگ نیمه شعبان به صورت مردمی برگزار می‎شود و به این صورت است که هر کس به اندازه توان مالی که دارد ارادت و عشق خود را به امام زمان (عج) نشان می‎دهد.

برخی با پخش شیرینی و شربت، مولودی خوانی و برخی حتی با چای از میهمانان امام زمان (عج) در این روز پذیرایی می‎کنند و آرزو دارند که کاش این جشن بزرگ با وجود امام زمان (عج) برگزار می‎شد، تا شادی این روزها دو چندان شود.

این روزها دوستداران ائمه اطهار (ع) دوست دارند، در جوار حرم یکی از امامان باشند و به خصوص اینکه برخی خود را به مسجد جمکران می‎رسانند تا شب میلاد را در آنجا جشن بگیرند.

مردم شهرستان بروجرد خود را برای برپایی هر چه باشکوهتر آیین نیمه شعبان آماده می‎کنند و در تزیین شهر حضور جوانان و نوجوانان بسیار چشمگیر است و هر یک به تناسب توانمندی به انجام بخشی از امور برپایی جشن نیمه شعبان می‎پردازند.

یکی از نکات مهم برای برگزاری جشن نیمه شعبان در بروجرد این است که مردم سعی دارند، بهترین ملزومات برپایی این جشن بزرگ دینی و مذهبی را تدارک و فراهم نماید.

مراسم بزرگ جشن نیمه شعبان از چند روز قبل از میلاد آن حضرت با پذیرایی از مردم و رهگذران در جای جای شهر و روستاهای بروجرد برپا می‎شود.

به گزارش خبرنگار فارس از بروجرد، همه ارادتمندان و عاشقان امام زمان (عج) در این روز دست به دعا بر می‎داریم و دعا می‎کنیم که جشن میلاد امام زمان (عج) در سال آینده را با وجود مبارک آن حضرت جشن بگیریم.

گزارش از مرجان سلیمانی

انتهای پیام/2304/ر30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول