اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله العظمی نوری همدانی در دیدار هیئت نمایندگی رئیس‌جمهور برگزیده:

اولویت دولت یازدهم حل مشکلات معیشتی باشد/ ضرورت به کارگیری نقدینگی برای افزایش تولید

یکی از مراجع معظم تقلید گفت: نخستین گام کاری دولت آینده باید رفع مشکلات اقتصادی باشد.

اولویت دولت یازدهم حل مشکلات معیشتی باشد/ ضرورت به کارگیری نقدینگی برای افزایش تولید

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، حضرت آیت‌الله حسین نوری همدانی ظهر امروز در دیدار با هیئت نمایندگی رئیس جمهور منتخب با بیان اینکه از خلق حماسه سیاسی خوشحال هستیم اظهار کرد: در این میان توفیق الهی و تدبیر رهبر معظم انقلاب تاثیر فراوانی داشت و نعمت بزرگی نصیب ملت ایران شد.

وی افزود: رئیس جمهوری انتخاب شده که از میان حوزه‌ها برخاسته و روحانی است؛ پرچم انقلاب اسلامی از ابتدا به دست مرجعیت تقلید بوده و روحانیون هم زیر همان پرچم گام برداشتند.

این مرجع تقلید با بیان اینکه برخی از کثرت رای به حجت‌الاسلام والمسلمین روحانی تعجب می‌کنند گفت: اتفاقا این امر تعجبی ندارد زیرا مردم بار دیگر به روحانیت و شخصی حوزوی اعتماد کرده‌اند؛ ملت ایران نگاهی اعتقادی و مذهبی به روحانیون دارند و این یک جریان بسیار خوب است.

وی ادامه داد: شخصیت حجت‌الاسلام والمسلمین روحانی هم برای من بسیار روشن است؛ از نظر اخلاق، تدین، علم و قدرت بیان ویژگی‌های خاصی در رئیس جمهور منتخب وجود دارد.

آیت‌الله نوری همدانی با تاکید بر ارتباط بیشتر میان دولت و مراجع تقلید عنوان داشت: لازم است چند نفر واسطه میان حوزه علمیه قم و رئیس جمهور وجود داشته باشد؛ برای رئیس جمهور با کثرت اشتغالات فرصت زیادی برای سفر به قم وجود نخواهد داشت بنابراین افراد واسطه می‌توانند نقش مهمی در ارتباط دولت و حوزه داشته باشند.

استاد برجسته حوزه علمیه قم با اشاره به مشکلات کنونی در کشور گفت: معضلات اقتصادی زیادی برای مردم به وجود آمده زیرا اقتصاد زودتر از سایر مشکلات خود را نشان می‌دهد؛ نخستین گام کاری دولت آینده باید رفع مشکلات اقتصادی باشد.

وی اضافه کرد: مردم انتظار داشتند با وجود سرمایه‌گذاری‌های مختلف در کشور شاهد رفاه اقتصادی باشند؛ همه مشکلات اقتصادی امروز مربوط به تحریم‌ها نیست بلکه سوء مدیریت هم تاثیرگذار است زیرا زمانی که نظارت کافی وجود نداشته باشد قیمت کالا و خدمات افزایش می‌یابد.

آیت‌الله نوری همدانی کنترل قیمت‌ها در سراسر کشور و برقراری ثبات قیمتی را یکی از خواسته‌های ملت دانست و افزود: این کار از ابتدای انقلاب تاکنون صورت نگرفته و مردم از دولت جدید می‌خواهند که قیمت‌ها در سراسر کشور با رعایت انصاف ثابت باشد و هیچ تخلفی هم صورت نگیرد زیرا امروز قیمت‌های دلخواه در شهرهای مختلف وجود دارد.

این مرجع تقلید گفت: مردم وظیفه خود را با خلق حماسه سیاسی انجام دادند و امروز نوبت دولت منتخب است که به وعده‌های خود برای رسیدگی به مشکلات معیشتی عمل کند.

وی ادامه داد: در سفری که به عتبات عالیات داشتم مشاهده کردم با وجود اینکه عراق کشوری جنگ زده است اما رفاه مردم این کشور از ما بالاتر است در حالیکه همین مردم روزگاری پول ایران را روی چشم خود می‌گذاشتند.

آیت‌الله نوری همدانی با تاکید بر انجام تمام کارها زیر نظر ولایت فقیه بیان داشت: رهبر معظم انقلاب نیز نگرانی‌هایی در مورد اقتصاد و معیشت مردم دارند و امیدواریم نتیجه مثبت کار دولت را در این زمینه مشاهده کنیم.

وی با اشاره به نکاتی که حجت‌الاسلام روحانی در مورد اشتغال در مناظرات بیان داشته است گفت: وی عقیده داشت نقدینگی موجود باید در راه افزایش تولید در بخش‌های مختلف به کار گرفته شود؛ در این بین باید گفت اگر تولید بیشتر شود قیمت‌ها نیز کاهش خواهند یافت و برای جمع‌آوری نقدینگی از میان مردم باید اعتماد آنها را جلب کرد.

استاد خارج فقه حوزه علمیه قم مسئله ربا را مورد توجه قرار داد و افزود: مشکلات کنونی اقتصادی در سراسر جهان به دلیل رباخواری بانک‌ها و موسسات مالی است و سیاست‌های ریاضت اقتصادی هم تاثیری بر روی حل مشکلات نداشته است.

وی ادامه داد: باید ربا را از میان برداشت و پول‌هایی را که در اختیار مردم است جمع‌آوری کرد و آنها را در راستای تولید و اشتغال به کار گرفت؛ این امر موجب رونق اقتصادی و افزایش نعمت می‌شود و ارزانی را در پی خواهد داشت و مملکت ایران آبادتر و مرفه‌تر می‌شود.

آیت‌الله نوری همدانی با بیان اینکه همان جریانی که پیش از انقلاب در ایران رواج داشت امروز هم در بانک‌ها جریان دارد گفت: هرجا که اعلام شود پولی بدهید و فلان درصد سود بگیرید ربا خواهد بود و مردم نیز با همان فرهنگ سرمایه‌گذاری می‌کنند ولو هر اسمی بر روی آن گذاشته شود.

استاد خارج فقه حوزه علمیه قم افزود: اخذ جریمه دیرکرد به نظر همه علما حرام است اما در بانک‌های ایران دریافت می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: دولت باید نقدینگی را جمع‌آوری و در راه تولید به کار اندازد و ما نیز به عنوان یک طلبه این آمادگی را داریم که این امر را به مردم اعلام کنیم.

آیت الله نوری همدانی با اشاره به هجمه‌های گسترده وهابیت علیه شیعیان گفت: امروز آنها شمشیر را به روی ما از رو بسته‌اند و جامعة الازهر که توسط شیعیان تاسیس شده است به دست سلفی‌ها افتاده است، بنا بر این حوزه‌های علمیه شیعی باید دارای رسانه‌ای باشند که به شبهات و حملات آنها پاسخ دهد.

انتهای پیام/78004/ع40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول