اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دادگستری آذربایجان‌شرقی خبر داد

رسیدگی به 20 پرونده مفاسد اقتصادی در آذربایجان‌شرقی

رئیس دادگستری آذربایجان‌شرقی از رسیدگی به 20 پرونده اقتصادی در زمینه مفاسد اقتصادی در استان خبر داد.

رسیدگی به 20 پرونده مفاسد اقتصادی در آذربایجان‌شرقی

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، حجت‌الاسلام مالک اژدر شریفی ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران تعداد پرونده‌های وارده به تشکیلات قضایی استان آذربایجان شرقی را 413 هزار و 329 فقره اعلام کرد و اظهار کرد: پارسال 416 هزار و 769 فقره پرونده موجود در تشکیلات قضایی استان مختومه شده است.

افزایش پرونده‌های مختومه در دادگستری آذربایجان شرقی بیشتر از پرونده‌های وارده

وی با بیان اینکه سال گذشته به 3 هزار و 500 پرونده بیشتر از پرونده‌های وارده که مربوط به سال‌های قبل می‌شد رسیدگی و مختومه شده است، افزود: این مقدار پرونده سه درصد بیش از تعداد پرونده‌های وارده است.

شریفی افزود: 89 هزار و 871 پرونده در پایان سال 91 در تشکیلات قضایی آذربایجان شرقی مانده که در حال رسیدگی بوده که نسبت به سال 90 از کاهش 10 درصدی برخوردار بوده است.

وی تصریح کرد: متوسط پرونده‌های ورودی به دادگستری‌ها در کشور 15 درصد افزایش یافته که در آذربایجان شرقی این متوسط پنج درصد است.

زمان رسیدگی به پرونده‌های قضایی به 2 ماه کاهش یافت

رئیس دادگستری آذربایجان‌شرقی متوسط زمان رسیدگی به پرونده‌ها و انتظار در استان را دو ماه اعلام کرد و گفت: زمان رسیدگی در سال گذشته که بیش از 16 ماه بود با رسوب زدایی پرونده‌های موجود در دادگستری و تلاش کارکنان و قضات دادگستری این زمان به دو ماه کاهش یافته است.

وی خاطرنشان کرد: البته بعضی پرونده‌ها بیش از زمان رسیدگی اعلام شده است که اقتضای پرونده ایجاب می‌کند که بیش از این باشد.

صدور رای به 115 پرونده قضایی توسط هر قاضی در آذربایجان شرقی

رئیس کل دادگستری آذربایجان شرقی گفت: هر قاضی در استان ماهانه به طور متوسط به 115 پرونده قضایی رسیدگی می‌کند.

وی از کاهش ورودی پرونده‌ها به دادگستری خبر داد و افزود: با تلاش‌های انجام شده اکنون وقت رسیدگی به پرونده‌ها کاهش یافته و از اطاله دادرسی جلوگیری می‌شود.

شریفی تعداد پرونده‌های اقتصادی در دادگستری آذربایجان شرقی را 15 تا 20 فقره اعلام کرد و اظهار کرد: این پرونده‌ها شامل تعاونی‌های مسکن، کلاهبرداری و تصرف اراضی دولتی است.

انتهای پیام/60002/و30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول