اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سخنگوی کمیسیون قضایی مجلس:

اعتبارات موردنیاز برای آموزش قضات دادگستری اختصاص داده شود

سخنگوی کمیسیون قضایی مجلس شورای اسلامی گفت: به دلیل تعداد بالای پرونده‌های حقوقی و قضایی فرصت مطالعه از قضات گرفته می‌شود و بخشی از اعتبارات باید برای آموزش و به‌روز شدن اطلاعات قضات دادگستری اختصاص داده شود.

اعتبارات موردنیاز برای آموزش قضات دادگستری اختصاص داده شود

محمدعلی اسفنانی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به اینکه آموزش مقوله‌ای است که تمام نظام‌های حقوقی و قضایی دنیا برای این موضوع ارزش قابل توجهی قائل هستند، اظهار کرد: آموزش در زمینه مباحث قضا و حقوق به دلیل گستره بالای آن به میزان بسیاری احساس می‌شود.

وی با بیان اینکه صرف گذراندن یک دوره تحصیلی در دانشگاه‌ها نیاز‌ها و خواسته‌های افراد را در دوران خدمات در دستگاه‌های قضایی و حقوقی برطرف نمی‌کند، خاطرنشان کرد: همچنین این افراد باید دوره‌های آموزشی ضمن خدمت را در ارتباط با مسائل حقوقی و قضایی بگذرانند.

سخنگوی کمیسیون قضایی مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه به دلیل تعداد بالای پرونده‌های حقوقی و قضایی فرصت مطالعه از قضات گرفته می‌شود، تصریح کرد: بخشی از اعتبارات مورد نیاز باید برای آموزش قضات دادگستری در ارتباط با مباحث حقوقی و قضایی روز دنیا اختصاص داده شود.

وی با اشاره به اینکه علم قضات دادگستری باید مبتنی بر علم روز دنیا باشد، ادامه داد: دوره‌‌های آموزشی برای قضات نباید تنها برای رفع تکلیف باشد، بلکه قضات دادگستری باید با استفاده از علم روز دنیا در زمینه مباحث حقوقی و قضایی فعالیت کنند.

اسفنانی با بیان اینکه مسئولان باید به صورت برجسته‌تر در راستای آموزش در حوزه مباحث حقوقی و قضایی گام بردارند، ابراز داشت: اما در حال حاضر آموزش در زمینه مباحث حقوقی و قضایی در کشور مهجور مانده است.

وی با تأکید بر اینکه همچنین آموزش مردم در زمینه مباحث حقوقی و قضایی به میزان بسیاری نا‌دیده گرفته شده است، افزود: در حال حاضر اطلاعات مردم و به ویژه افراد تحصیل‌کرده در زمینه مباحث حقوقی و قضایی صفر بوده و این موضوع سبب افزایش پرونده‌های حقوقی و قضایی در سطح کشور شده است.

سخنگوی کمیسیون قضایی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در حال حاضر بسیاری از مردم از حقوق و تکالیف خود در سطح جامعه و در زمینه‌های مختلف آگاه نیستند، گفت: زن و شوهر باید از حقوق و وظایف زناشویی خود مطلع شوند، اما در حال حاضر آموزش در این زمینه نا‌دیده گرفته شده است.

وی در پایان با بیان اینکه عدم اطلاع افراد از حقوق، وظایف و تکالیف خود در زمینه‌های مختلف سبب افزایش مشکلات در سطح جامعه می‌شود، بیان داشت: آموزش در زمینه مباحث حقوقی و قضایی باید جدی گرفته شود و این موضوع سبب کاهش بسیاری از مشکلات موجود در سطح کشور است.

انتهای پیام/63004/ذ30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول