اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با شب میلاد حضرت مهدی (عج)

مراسم احیای شب نیمه شعبان در شهرکرد برگزار می‌شود

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان چهارمحال و بختیاری گفت: مراسم احیای شب نیمه شعبان همزمان با شب میلاد حضرت مهدی (عج) در آستان مقدس امامزادگان حلیمه و حکیمه خاتون (س) شهرکرد برگزار می‌شود.

مراسم احیای شب نیمه شعبان در شهرکرد برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، حجت‌الاسلام محمد طباطبایی صبح امروز در نشست با مدیران اوقاف و امور خیریه سراسر استان با تبریک فرا رسیدن میلاد منجی عالم بشریت اظهار کرد: پویایی مذهب تشیع همواره خطری برای مخالفان اسلام بوده است که این پویایی در اثر فرهنگ مهدویت در این مذهب بروز کرده است و به همین دلیل فعالیت‌های دشمن در حوزه مهدویت به‌شکل جدی دنبال می‌شود.

وی با اشاره به تمرکز فعالیت‌های دشمن بر روی ایجاد فرقه‌های انحرافی، گفت: در راستای مقابله با تهدیدات نرم دشمنان باید به شیوه ائمه معصومین (ع) عمل کنیم و با ترویج فرهنگ مهدویت در راستای جلوگیری از رشد قارچ‌گونه نحله‌های فکری انحرافی و تقویت اعتقاد عمومی جامعه گام برداریم.

طباطبایی خاطرنشان کرد: این مهم نیازمند برنامه‌ریزی و کار شبانه‌روزی موثر است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری با اشاره به راهکارهای مقابله با آسیب‌های مهدویت، گفت: ضرورت بصیرت نسبت به منابع اصیل مهدویت، گشودن زوایای جدید در طرح مباحث مهدوی، زدودن مطالب و روایات ضعیف در مباحث مهدویت از جمله راهکارهای مقابله با آسیب‌های مهدویت است.

وی در ادامه با بیان اینکه احیای نیمه شعبان بسیار مورد تأکید و توجه ویژه ائمه اطهار (س) بوده است، افزود: احیای نیمه شعبان از فرصت‌های مغتنمی است که می‌توان به خوبی به تبیین مهدویت و عصر غیبت و شرایط ظهور برای قشرهای مختلف جامعه پرداخت.

طباطبایی اضافه کرد: به همین مناسبت برای ترویج مراسم احیاء شب نیمه شعبان و تأکید بر این سنت حسنه، این مراسم امشب از ساعت 23 در آستان مقدس امامزادگان حلیمه و حکیمه خاتون (س) شهرکرد و با اجرای برنامه‌های مختلف از جمله سخنرانی و مداحی و مولودی خوانی، مراسم قرائت دعای کمیل و خطبه شعبانیه برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/68001/ط20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول