اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ثبت اسناد و املاک خوزستان مطرح کرد

پایان سال 92 آخرین مهلت تبدیل اسناد منگوله‌دار به تک برگ

مدیرکل ثبت اسناد و املاک خوزستان گفت: پایان سال 92 آخرین مهلت تبدیل اسناد منگوله‌دار به تک برگ است.

پایان سال 92 آخرین مهلت تبدیل اسناد منگوله‌دار به تک برگ

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، مهدی اقبال در نشست خبری با خبرنگاران رسانه‌های گروهی که در سالن جلسات اداره‌کل ثبت اسناد و املاک خوزستان برگزار شد، اظهار کرد: در سال جاری 10 هزار و 33 مورد ازدواج در دفاتر اسناد رسمی خوزستان ثبت شد.

صدور 20 هزار سند تک برگ

وی افزود: این تعداد ازدواج در ماه‌های فروردین و اردیبهشت‌ماه سال جاری انجام شد که نسبت به سال گذشته 8 درصد کاهش داشت.

این مسئول در ادامه به صدور سند تک برگ اشاره کرد و گفت: در طول دو ماه نخست سال 20 هزار و 503 سند صادر شده که در مقایسه با سال گذشته 32 درصد افزایش داشته است.

زمین خواری مشکل بزرگ خوزستان

وی، پایان سال 92 را آخرین مهلت تبدیل اسناد منگوله‌دار به اسناد تک برگ اعلام کرد و بیان داشت: آخر سال 92 پایان کار اسناد منگوله دار است، بنابراین از تمامی کسانی که اموال‌شان دارای اسناد منگوله‌دار است درخواست می‌شود نسبت تبدیل این اسناد به اسناد تک برگ اقدام کنند.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک خوزستان، یکی از مشکلات استان را زمین‌خواری عنوان کرد و اذعان داشت: به علت اینکه زمین در خوزستان ارزش بالایی دارد، زمین‌خواران به سمت تصرف زمین‌های دولتی می‌روند.

فروش زمین‌های تصرف شده با قرارداد عادی

وی اضافه کرد: زمین‌خواران زمین‌های تصرف شده را با یک قرارداد عادی می‌فروشند که هیچ وجاهت قانونی ندارد و خریداران را دچار مشکل می‌کنند.

اقبال در پاسخ به سئوالی مبنی بر اعلام آمار زمین‌خواری در استان خوزستان تأکید کرد: انتشار این آمار بر عهده دادسرا است که اگر منتشر شود تأثیر خوبی می‌تواند بر مردم داشته باشد.

وی، عمده زمین‌خواری‌ها را در زمین‌های حاشیه شهرها عنوان کرد و افزود: امیدواریم مردم در معاملات زمین دقت لازم را انجام دهند تا در آینده دچار مشکل نشوند.

فروش زمین‌های تصرف شده

مدیرکل ثبت اسناد و املاک خوزستان تصریح کرد: زمین‌خوار هیچ‌گاه زمین را خود نمی‌سازد؛ بلکه خیلی سریع بعد از تصرف آن را می‌فروشد.

وی در ادامه به بنگاه‌های معاملاتی توصیه کرد در معاملات خود نهایت دقت را انجام دهند تا در آینده مشکلاتی دامن‌گیر آنها نشود.

به گفته اقبال، برخی بنگاه‌های معاملاتی دقت بالایی را انجام می‌دهند که شاید در دفاتر اسناد رسمی نیز این کارها انجام نشود.

فعالیت 104 دفتر ثبت ازدواج

وی اظهار امیدواری کرد که در آینده این فرهنگ در جامعه نهادینه شود که هرکس می‌خواهد ملکی را بخرد اول اسناد ملکی و رسمی آن را بررسی کند بعد برای خرید آن اقدام کند.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک خوزستان در پایان گفت: هم اکنون 104 دفتر ثبت ازدواج در شهرهای مختلف استان خوزستان فعالیت دارند که این واقعه حسنه را ثبت می‌کنند.

انتهای پیام/72010/ذ40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول