اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با آغاز تابستان صورت می‌گیرد

آغاز به کار اردوهای طرح هجرت بسیج دانشجویی در زنجان

آیین افتتاحیه اردوهای طرح هجرت بسیج دانشجویی در زنجان برگزار شد.

آغاز به کار اردوهای طرح هجرت بسیج دانشجویی در زنجان

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، هر ساله با آغاز تعطیلات تابستان، فعالیت‌ اردوهای دانشجویی در قالب طرح هجرت آغاز می‌شود.

اردوهای طرح هجرت که از سال 85 در استان زنجان آغاز شده است، امسال هم پرشورتر برگزار می‌شود.

گفتنی است، در قالب این طرح دانشجویان به مناطق محروم استان زنجان مراجعه کرده و برنامه‌های مختلف اردوهای فرهنگی، هنری، علمی، ورزشی، سازندگی و عمرانی را اجرا می‌کنند.

یک استاد حوزه و دانشگاه در مراسم افتتاح اردوهای دانشجویی با اشاره به اینکه اردوهای جهادی از اردوهای تاثیرگذار برای دانشجویان محسوب می‌شود، افزود: دانشجویان در قالب این اردوها با بسیاری از فعالیت‌های اجتماعی آشنا می‌شوند.

حجت‌الاسلام بیات جهاد واقعی را خدمت به مردم مستضعف عنوان کرد و گفت: جهادگران با حضور در این اردوها خدمات لازم را به مردم مناطق محروم ارائه می‌کنند.

وی با بیان اینکه کار جهادگران بسیار ارزشمند است، افزود: خدمت به مردم در روایات مختلف همانند عبادت محسوب می‌شود.

این استاد حوزه و دانشگاه جهاد را به معنای تلاش و کوشش عنوان کرد و گفت: هر کس در این زمینه گام برداشته و به معنای واقعی تلاش کند، موفقیت‌های چشمگیری به دست می‌آورد.

وی مبارزه با دشمنان را جهاد اصغر عنوان کرد و گفت: باید تلاش کرد در جهاد اکبر که مبارزه با نفس است پیروز شد.

بیات با بیان اینکه مناطق محروم جامعه نیازمند رسیدگی هستند، افزود: اردوهای جهادی گامی مهم برای رفع مشکلات مردم در حوزه‌های مختلف محسوب می‌شود.

وی با اشاره به اینکه نظام اسلامی در طول هشت سال دوران دفاع مقدس در مقابله با دشمنان نظام اسلام ایستادگی کرد، گفت: دانشجویان در دوران دفاع مقدس نیز با حضور در مناطق محروم جامعه به مردم امدادرسانی می‌کردند.

بیات نقش دانشجویان را در عرصه‌های مختلف دفاع از نظام اسلامی مهم ارزیابی کرد و گفت: دانشجویان در حال حاضر نیز در خط مقدم دفاع از نظام اسلامی قرار دارند.

وی با بیان اینکه دانشجویان با حضور در چنین اردوهایی دین خود را نسبت به مردم کم برخوردار جامعه ادا می‌کنند، افزود: اردوهای جهادی نقش تاثیرگذاری در زندگی آینده جوانان برای حضور در جامعه دارد.

این استاد حوزه و دانشگاه اردوهای جهادی را حرکتی خالصانه برای کسب توفیقات الهی برشمرد و گفت: خدمت به محرومان جامعه موجب آشنایی دانشجویان با دردهای جامعه می‌شود.

انتهای پیام/73003/ق30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول