اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

بررسی خسارت‏های زلزله جمعه فیروزکوه آغاز شد

پس از وقوع زمین‏لرزه 9/3 ریشتری روز جمعه در فیروزکوه، با حضور نیروهای ارزیاب و مسئولان محلی بررسی‏ها برای ارزیابی میزان خسارات وارده در مناطق زلزله‏زده آغاز شد.

بررسی خسارت‏های زلزله جمعه فیروزکوه آغاز شد

به گزارش خبرگزاری فارس از شرق استان تهران، صبح امروز با بازدید مسئولان شهرستان فیروزکوه از روستای «طارس» از توابع بخش مرکزی فیروزکوه، بررسی‏ها برای ارزیابی میزان خسارت در مناطق زلزله‏زده شهرستان آغاز شد.

سرپرست بخشداری مرکزی فیروزکوه در این رابطه به خبرنگار فارس در شرق استان تهران گفت: تاکنون فرهنگ‏سازی مناسبی در مقوله استفاده از بیمه‏های حوادث ساختمانی صورت نگرفته است.

ابوالفضل زمانی‏نژاد افزود: اعضای شوراهای اسلامی روستاها و دهیاران می‏توانند بهترین گزینه برای اطلاع‏رسانی این مهم و ارائه آموزش‏های لازم به روستاییان باشند تا پس از وقوع حوادث مختلف، اهالی روستا با چالش مواجه نشوند.

وی ادامه داد: واقع شدن فیروزکوه بر روی گسل زلزله و وقوع زمین‏لرزه در چند نوبت در سنوات گذشته در این منطقه، بر اهمیت موضوع افزوده است و مردم باید توجه ویژه‏ای به آن داشته باشند.

گزارش فارس حاکی است؛ زمین‏لرزه‏ای در ساعت 10 و 27 دقیقه و 43 ثانیه پیش از ظهر جمعه، 31 خردادماه به وقت محلی و به بزرگی 3.9 ریشتر در مقیاس امواج درونی زمین رخ داد.

این زمین‌لرزه در موقعیت جغرافیایی با عرض شمالی 35.79 درجه و طول شرقی 52.56 درجه ثبت شد و در عمق هفت کیلومتری زمین رخ داد.

همچنین این زلزله در 20 کیلومتری فیروزکوه، 39 کیلومتری آلاشت مازندران، 45 کیلومتری کیلان و 106 کیلومتری تهران رخ داد.

همچنین پس از آن نیز پس‏لرزه‏هایی در فیروزکوه رخ داده است.

انتهای پیام/2568/ز30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول