اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

ششم تیرماه

یادواره شهید چمران و شهدای هفتم تیر در اراک برگزار می‌شود

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان مرکزی از برگزاری یادواره شهید چمران در شهرهای اراک و ساوه در تاریخ 6 تیرماه خبر داد.

یادواره شهید چمران و شهدای هفتم تیر در اراک برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، حجت‌الاسلام حسن هنرمند ظهر امروز در ستاد برگزاری یادواره شهید چمران اظهار داشت: یادواره شهید چمران در روز ششم تیرماه در شهر اراک و در روز هشتم تیرماه در شهرستان ساوه برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: شهید چمران در کنار بزرگانی چون امام(ره)، شهید محلاتی، آیت‌الله اراکی، امیرکبیر، سلمان ساوجی، برادران نراقی، آیت‌الله آشتیانی، آیت‌الله نورالدین عراقی از افتخارات این استان است که هر ساله همزمان با سالروز شهادت این بزرگوار مراسم ویژه‌ای در استان برگزار می‌شود.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان مرکزی ادامه داد: یادواره شهدای هفتم تیر نیز همزمان با این یادواره برگزار خواهد شد.

هنرمند با بیان اینکه این یادواره‌ها موجب ترویج و نهادینه شدن فرهنگ ایثار و شهادت و آشنایی بیشتر نسل جوان با حماسه سازان هشت سال دفاع مقدس می‌شود، ابراز کرد: شهید چمران برای دفاع از قرآن، اسلام، ولایت فقیه و قیام علیه ظلم و استبداد از همه لذت‌های دنیایی در آمریکا چشم‌پوشی کرد و در مصر، لبنان و ایران برای جهاد در راه خدا به مبارزه با استکبار برخاست و در سالروز شهادت ایشان علاوه بر داخل کشور، در کشور لبنان نیز مراسم گرامیداشتی برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: شهید چمران در ابعاد مختلف عرفانی، علمی، سیاسی و مذهبی از شخصیت کاملی برخوردار بود و امروز استان مرکزی به داشتن چنین مردانی به خود می‌بالد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان مرکزی خاطرنشان کرد: این مراسم با همکاری بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌‌های دفاع مقدس، شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، استانداری، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، سپاه و دیگر ارگان‌ها و نهادها برگزار می‌شود.

هنرمند ادامه داد: استان مرکزی در دوران هشت سال جنگ تحمیلی شش هزار شهید و 14 هزار جانباز و یک هزار آزاده تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.

وی با اشاره به برنامه‌های این نهاد به مناسبت واقعه هفتم تیر گفت: در راستای تکریم و تجلیل از حماسه‌ها و جانفشانی‌های شهدای والامقام هفتم تیرماه 1360 مراسم بزرگداشت شهدای هفتم تیر که پنج نفر از آنان از این استان بودند، همزمان با این یادواره برگزار می‌شود.

مدیرکل بنیاد شهید وامور ایثارگران استان مرکزی افزود: استان مرکزی طی واقعه انفجار در دفتر حزب جمهوری پنج شهید به نام‌های علی هاشمی‌سنجانی، محمدحسین صادقی، غلامرضا آشتیانی، علی‌اصغر آقازمانی و محمود بالاگر را تقدیم انقلاب کرده است.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان مرکزی نیز گفت: برگزاری یادواره شهدا موجب زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه می‌شود.

حجت‌الاسلام عباس هاشمی افزود: شهید چمران از شخصیت‌های بزرگ قرن حاضر است که ایستادگی‌های وی در برابر دشمنان ستودنی است.

وی تصریح کرد: امثال شهید چمران‌ها در دوران جنگ تحمیلی و شرایط حساسی که کشور زیر یوغ استکبار جهانی قرار داشت جانانه در مقابل دشمنان اسلام و انقلاب ایستادگی کرده و با نثار جان خود که گرانبهاترین سرمایه انسانی است از این مرز و بوم دفاع کردند.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان اراک نیز از برگزاری یادواره شهدای فصل تابستان خبر داد و گفت: برگزاری یادواره فصلی شهدا یکی از برنامه‌های مهم بنیاد شهید اراک است که ششم تیرماه یادواره شهدای فصل تابستان را برگزار خواهد کرد.

مرتضی انصاری‌فر افزود: شهدای فصل تابستان شهر اراک 534 نفر هستند که به همین منظور برنامه‌های ویژه‌ای در روز ششم تیرماه همزمان با برگزاری یادواره شهید چمران در اراک برگزار خواهد شد.

در این نشست پیرامون نحوه اجرای این یادواره بحث و تبادل نظر شد.

انتهای پیام/87002/ذ40/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول