اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با موضوع مهدویت صورت گرفت

برگزاری نخستین نشست تخصصی نمایشگاه کتاب رفسنجان

نخستین نشست تخصصی نمایشگاه کتاب رفسنجان با حضور مسئولان کانون‌ها و مؤسسه‌های قرآنی با موضوع مهدویت برگزار شد.

برگزاری نخستین نشست تخصصی نمایشگاه کتاب رفسنجان

به گزارش خبرگزاری فارس از رفسنجان، پیش از ظهر امروز با حضور جمعی از مسئولان کانون‌های فرهنگی مساجد و مؤسسه‌های قرآنی، نخستین نشست تخصصی نمایشگاه کتاب رفسنجان با موضوع مهدویت در سالن زکریا برگزار شد.

حجت‌الاسلام مهدی پورمحمدی رئیس دادگستری رفسنجان در نخستین نشست تخصصی نمایشگاه کتاب از نشانه‌های آخرالزمان یاد کرد و اظهار داشت: پیامبر اسلام (ص) فرمودند «در زمان غیبت کبری مردم به حیرت و ذلالت کشیده می‌شوند».

وی با بیان اینکه امر به معروف و نهی از منکر در این زمان ترک می‌شود و معروف و منکر جایگزین هم می‌شوند، تصریح کرد: در حال حاضر بحثی مهم‌تر از مهدویت نداریم و مؤسسه‌های قرآنی و کانون‌ها باید در این زمینه بیشتر کار کنند.

پورمحمدی خاطر نشان کرد: مبحث ولایت فقیه بسیار مهم است و باید در جامعه اسلامی ما به گونه‌ای جا بیفتد که همه بفهمند ما در زمان غیبت کبری و در حال حاضر نایبی جز امام خامنه‌ای برای امام مهدی (عج) نداریم و این جا است که نقش ولایت فقیه معنا پیدا می‌کند.

وی افزود: سوء اعمال ما سبب شده ظهور امام زمان (عج) به تأخیر بیفتد، زیرا با دیوارهای بلند شهوت، غضب، ریاست‌طلبی و ... نمی‌توانیم از وجود نورانیت خورشید نجات بخش عالم فیض ببریم.

پورمحمدی با اشاره به نشر منکرات در جوامع غربی و اروپایی ابراز داشت: فتنه ماهواره‌ها شرق و غرب را فراگرفته و حتی در برخی کشورهای اسلامی حجاب که در تمام ادیان بوده در دانشگاه‌ها و ادارات ممنوع شده و این از نشانه‌های آخرالزمان است.

وی گفت: زیرا در آخرالزمان لغزش‌ها و سقوط سرعت زیادی پیدا می‌کند و انسان‌هایی به لغزش می‌افتند که برای ما قابل باور نیست، بنابراین باید با تمام وجود از خدا بخواهیم به ما معرفت عطا کند تا در دام لغزش‌های آخرالزمان گرفتار نشویم.

پورمحمدی اذعان کرد: کسی که خدا در نظرش بزرگ و چیزهای دیگر برایش کوچک باشد برای رسیدن به خدایی بی‌نهایت بزرگ دنبال راهنما می‌گردد و آن راهنما پیامبر (ص) و امامان هستند و کسی که به خدا شناخت پیدا کرد، جلوی پیامبر (ص) و ائمه زانو می‌زند و جز راه آنها نمی‌رود.

انتهای پیام/80016/و30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول