اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر پانزدهمین همایش کتاب سال حوزه خبر داد

ارسال بیش از 700 اثر به دبیرخانه کتاب سال حوزه

دبیر پانزدهمین همایش کتاب سال حوزه از ارسال بیش از 700 اثر به دبیرخانه کتاب سال حوزه خبر داد.

ارسال بیش از 700 اثر به دبیرخانه کتاب سال حوزه

حجت‌الاسلام مهدی حقی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به همایش کتاب سال حوزه اظهار کرد: تاکنون بیش از 700 اثر به دبیرخانه همایش ارسال شده در حالی که سال گذشته 950 اثر به دبیرخانه همایش ارسال شد که به شکل محسوسی تعداد آثار کاهش پیدا کرده است.

وی خاطرنشان کرد: نوسانات قیمت خدمات چاپ و نشر، چاپ کتاب را تحت تأثیر قرار داده بنابراین ناشران از نظر کمی چاپ کتاب را کاهش داده‌اند.

دبیر پانزدهمین همایش کتاب سال حوزه با بیان اینکه کیفیت آثار ارسالی نسبت به سال‌های گذشته بهتر است، گفت: این مسئله سبب شده ناشران دقت بیشتری در انتخاب آثار داشته باشند و به سراغ گزینشی کردن آثار رفته و آثار بهتر را در اولویت قرار دهند.

وی یادآور شد: اکنون دسته‌بندی آثار در دبیرخانه در حال انجام است و داوری‌ها از دهم تیر سال جاری با توجه به نوع آثار آغاز می‌شود.

حقی با بیان اینکه آثار ارسالی در 16 گروه تقسیم‌بندی می‌شوند گفت: تفسیر و علوم قرآن، حدیث و رجال، فلسفه، کلام، اخلاق و عرفان، تاریخ و سیره، فقه و اصول، کتب مرجع، ادبیات و هنر، علوم اجتماعی، اقتصاد و مدیریت، فقه و علوم سیاسی، علوم تربیتی و روانشناسی، تصحیح و تحقیق، ترجمه و تکنولوژی آموزشی از جمله موضوعاتی است که آثار در آنها طبقه‌بندی می‌شوند.

وی ادامه داد: آثار ارسال شده به دبیرخانه همایش پس از تقسیم‌بندی در گروه‌های 16 گانه در سه مرحله اجمالی، تفصیلی و نهایی مورد ارزیابی قرار می‌گیرند.

دبیر پانزدهمین همایش کتاب سال حوزه شناسایی آثار برتر و نویسندگان و فرهیختگان، تجلیل، تکریم و معرفی این افراد به جامعه علمی و ارتقای نویسندگی و پژوهش در حوزه را از جمله اهداف این همایش ذکر کرد.

وی عنوان داشت: فضای نقد، ارزیابی، تحلیل و بررسی آثار حوزویان در همایش‌هایی مانند همایش کتاب سال حوزه فراهم شده که حوزویان می‌توانند با شرکت در این همایش کیفیت آثار خود را افزایش دهند.

انتهای پیام/78003/و30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول