اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو جامعه مدرسین در گفت‌وگو با فارس:

شورای امنیت سکوت خود درباره حوادث خونین عراق و مصر را بشکند

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: مجامع بین‌المللی نباید تماشاگر حوادث خونین علیه شیعیان در عراق و مصر باشند.

شورای امنیت سکوت خود درباره حوادث خونین عراق و مصر را بشکند

حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمد غروی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم در خصوص جنایت گروه‌های تکفیری وابسته به وهابیت در مصر اظهار کرد: خبر شهادت شیخ حسن شحاته در منزل شخصی وی که به مناسبت ولادت امام زمان(عج) جشنی برگزار کرد و مورد حمله گروهک تکفیری وابسته به وهابیت قرار گرفت موجب تاسف شدید همگان است.

*دولت مصر جریانات افراطی را منزوی کند

وی با تاکید بر اینکه این مصیبت را باید به حضرت بقیة الله(عج) تسلیت گفت، اضافه کرد: باید به حکومت مصر هشدار داد جریانات افراطی را منزوی کند چرا که خود آنها نیز قربانی این خشونت‌ها خواهند شد.

این عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم اظهار کرد: دانشمندان مصری باید این‌گونه جنایت‌ها را محکوم کنند چرا که تکفیری‌ها چهره اسلام را ناپسند خواهند کرد.

غروی با تاکید بر اینکه جریانات تکفیری همان‌گونه که با شیعیان در مسائل اعتقادی اختلاف دارند با اهل تسنن نیز اختلاف نظر بسیاری دارند، تصریح کرد: اگر نخبگان گروه‌های مختلف مذهبی و سیاسی مرزبندی خود را با این گروه‌های تندرو نشان ندهند، آن‌ها نیز قربانی سیاست‌های عناصر افراطی خواهند شد.

*وهابی‌ها دامن کشورها را به خون آلوده خواهند کرد

وی با اشاره به اینکه دولت‌های اسلامی باید توجه داشته باشند استفاده ابزاری از این فرقه ضاله و خون آشام برای آنها جز ضرر چیز دیگری نخواهد داشت، خاطرنشان کرد: این دولت‌مردان زمانی متوجه اشتباه خود می‌شوند که دامن کشور آنها را نیز خون خواهد گرفت.

این عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با تاکید بر اینکه مجامع بین‌المللی نسبت به جنایت‌های عناصر تکفیری در عراق و مصر سکوت نکنند، اضافه کرد: تروریست‌ها نام اسلام را یدک می‌کشند در حالی که تمام اسلام‌گرایان و مجامع اسلامی باید از آنها برائت جویند.

غروی با اشاره به اینکه شورای امنیت سازمان ملل نسبت به این جنایات باید اقداماتی انجام دهد، تصریح کرد: مجامع بین‌المللی باید برای این جریان‌های افراطی و دولت‌های حامی آنها محدودیت ایجاد کند.

*شورای امنیت تماشاگر خون‌های ریخته شده نباشد

وی با اشاره به اینکه مجامع بین‌المللی نباید تماشاگر حوادث خونین علیه شیعیان باشند، اضافه کرد: از مدعیان حقوق بشر تعجب می‌کنیم که اگر اتفاق ساده‌تری در کشورهای اروپایی رخ دهد، به سرعت بیانیه صادر می‌کنند اما نسبت به این جریانات تند وحشیانه که علیه شیعیان صورت می‌گیرد سکوت می‌کنند.

این عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با تاکید بر اینکه گسترش حضور جریانات تکفیری در سوریه، مصر و کشورهای دیگر ملت‌ها را متزلزل می‌کند، تصریح کرد: افراطی‌گری آنها در آینده فقط شامل شیعیان نخواهد بود و تمام کشورهای مسلمان را درگیر خواهد کرد.

غروی با اشاره به اینکه اگر وهابی‌ها قدرت پیدا کنند به حامیان خود نیز رحم نخواهند کرد، ‌اضافه کرد: علمای اسلام نیز در این شرایط وظیفه سنگینی دارند تا شاهد تکرار این‌گونه حوادث نباشیم.

انتهای پیام/78008/ج40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول