اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون پژوهش و برنامه ریزی وزارت آموزش و پرورش مطرح کرد

هنر مهم‌ترین ابزار هدایت بشریت / شهادت بزرگترین هنر شهیدان

معاون پژوهش و برنامه ریزی وزارت آموزش و پرورش گفت: هنر مهم‌ترین ابزار هدایت بشری محسوب می‌شود، به گونه‌ای که پیامبران الهی و اولیای خداوند متعال از این هنر بهره‌مند بوده‌اند.

هنر مهم‌ترین ابزار هدایت بشریت / شهادت بزرگترین هنر شهیدان

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر،حجت‌الاسلام محی‌الدین بهرام محمدیان ظهر امروز در همایش شهید غلامرضا کشتکار، شهید شاخص هنرمند کشوری در بوشهر با گرامیداشت یاد و خاطره شهید کشتکار، شهادت را بزرگترین هنر شهیدان دانست و اظهار داشت: این عزیزان مفسر زیبایی الهی هستند و شهدا نشانه‌های زیبای الهی در آفرینش را تفسیر می‌کنند.

وی با بیان اینکه امروز هنر بین فطرت و غریزه گرفتار شده است، تأکید کرد: برخی هنرمندان گرفتار غریزه شده‌اند؛ هنر غریزی در اختیار شهوت، شهرت، قدرت، ثروت قرار دارد و عاقبت این نوع هنر، گمراهی است.

معاون پژوهش و برنامه‌ریزی وزارت آموزش و پرورش اضافه کرد: هنر بدون تعهد عامل ذلالت و زوال انسانی است و این هنرمندان کرامت انسانی را پایین می‌کشند و موجب ذلت و نابودی انسان می‌شوند.

محمدیان، هنر با داشتن تعهد اخلاقی و انسانی را موجب عزت‌مندی انسان دانست و ابراز داشت: اسلام طرفدار هنری است که در خدمت مستضعفان باشد و آنها را در برابر ظلم و جور سست نکند و انسان را عزت‌مند کند.

معاون وزارت آموزش و پرورش عنوان کرد: هنرمندی که اسلام ما آن را تأیید می‌کند، کسی است که انسان را به قرب الهی نزدیک می‌کند و زیبایی‌های جهان خلقت را به درستی درک کرده است.

وی  بیان داشت: پیام شهدا با هنر اسلامی آمیخته بوده و هیچ وقت پایانی ندارد و شهدا همیشه در تاریخ جاودان خواهند ماند.

محمدیان در پایان به اثرگذاری ابزار هنر در جامعه اشاره کرد و افزود: شهادت بزرگترین هنر شهید کشتکار بوده و حضور تأثیرگذار دانش‌آموزان و شاگردان شهید کشتکار در جامعه از بارزترین نشانه‌های اثرگذاری هنر و فرهنگ شهادت در جامعه است.

انتهای پیام/66006/ذ20/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول