اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نویسنده کتاب کودک:

شورای سیاست‌گذاری در آثار کتاب کودک فعال شود

نویسنده کتاب کودک گفت: در حوزه ترجمه باید یک شورای سیاست‌گذاری و یک انجمن فعال شود تا ترجمه آثار به درستی انجام شود و دخل و تصرف کمتری در آثار ترجمه شده رخ دهد.

شورای سیاست‌گذاری در آثار کتاب کودک فعال شود

احمد فیاض در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان در مورد ترجمه در آثار کتاب کودک اظهار کرد: در حال حاضر بیشتر فونت‎های کتاب کودک فوت خارجی هستند که نشان می‌دهد در کشور هیچ‌گونه خلاقیتی برای طراحی فونت کتاب کودک انجام نشده است.

وی افزود: در حوزه کتاب کودک یک تفکر مقصر نیست بلکه مشکلات بسیاری دست به دست هم داده و مشکلات حوزه کتاب کودک را به وجود آورده است.

نویسنده کتاب کودک تصریح کرد: در حوزه ترجمه باید یک شورای سیاست گذاری و یک انجمن فعال شود تا ترجمه آثار به درستی انجام شود و دخل و تصرف کمتری در آثار ترجمه شده رخ دهد و آثار به شیوه صحیح و نزدیک به مفهوم اصلی به مخاطب القا شود.

وی ادامه داد: به عنوان مثال کتاب شازده کوچولو یک شاهکار در حوزه ادبیات کودک است که هم کودکان و هم بزرگسالان با خواندن آن برداشت‎های متفاوت و صحیحی از آن دارند، در حقیقت شازده کوچولو یک کتاب به زبان کودکانه برای کودکان بزرگسالان است.

فیاض اضافه کرد: کتاب‎هایی که برای کودکان وارد بازار می‎شود پر از تصاویر و مفاهیم سیاه خاکستری است و آموزش‎هایی که در آن داده می‎شود، القای مفاهیمی همچون، جنگ، ظلم و نابودی است که این تصاویر در ذهن کودکان تأثیر منفی دارد.

وی تصریح کرد: در حوزه تصویرسازی کتاب کودک نیز اقدامات خوبی صورت نگرفته است و تصاویری که معمولا در کتاب کودک مشاهده می‎شود، تصاویری است که به نوعی ساخته تخیلات ذهنی نویسنده است و تنها به دلیل رنگارنگ بودن چاپ شده است و هیچ تأثیری در ذهن کودک ندارد.

انتهای پیام/63019/ع30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول