اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون وزیر ورزش و جوانان خواستار شد

لزوم فعالیت ویژه سمن‌ها در گردشگری مذهبی

معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان بر لزوم فعالیت ویژه سمن‌ها در گردشگری مذهبی با محوریت بقاع متبرکه تاکید کرد.

لزوم فعالیت ویژه سمن‌ها در گردشگری مذهبی

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، محمدصادق اکبری در افتتاحیه دوره توانمندسازی سمن‌های جوانان حوزه گردشگری، حفاظت از میراث فرهنگی و محیط زیست به میزبانی استان یزد اظهار داشت: وزارت ورزش و جوانان در حوزه سمن‌ها فعالیت‌های بسیاری انجام داده به نحوی که هشت شبکه موضوعی سازمان‌های مردم نهاد در این وزارتخانه تشکیل شده و در دو دوره کلان توانمندسازی عمومی و توانمندسازی تخصصی به اعضای آنها خدمات ارائه می‌دهد.

وی بیان کرد: در دوره‌های عمومی، کشور به چهار منطقه تقسیم شده و در هر منطقه برنامه‌ها و راهبردهای آنها تعیین شده است.

اکبری تاکید کرد: سازمان‌های مردم نهاد باید یاد بگیرند، سمن بودن خود را حفظ کنند زیرا سمن دولتی به هیچ وجه کاری از پیش نمی‌برد.

وی خاطرنشان کرد: در همین راستا در دوره‌های توانمندسازی عمومی، بر روی مدیریت جمع، چگونگی تعامل سمن‌ها با دستگاه‌های دولتی و ... کار شده و امیدواریم خروجی‌های خوبی را در این بخش شاهد باشیم.

معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان، هدف از برگزاری این دوره‌ها را علاوه بر مرور دوره‌های آموزشی، آشنایی دبیران با یکدیگر دانست و افزود: هنگامی که دبیران سمن‌ها با یکدیگر تعامل داشته باشند، به طور قطع بهتر می‌توانند خلأها را شناسایی و منتقل کنند.

اکبری در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: در بحث حوزه گردشگری مباحث متعدد و متنوع بسیاری وجود دارد اما همان‌گونه که سمن‌ها در مبانی با یکدیگر متفق شدند، به عنوان یک جوان در ایران اسلامی، مسئولیت ویژه در مطالبات رهبری دارند.

وی با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری بر توجه به گردشگری مذهبی تصریح کرد: از جوانان می‌خواهیم تا در زمینه گردشگری مذهبی با محوریت بقاع متبرکه، سمن تشکیل دهند و به طور ویژه فعالیت کنند.

اکبری عنوان کرد: بقاع متبرکه باید به قطب‌های فرهنگی کشور تبدیل شوند و انتظار داریم این مهم در دستور کار سمن‌ها قرار گیرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود یادآور شد: جوانان ما بهترین درک و فهم را نسبت به نقش خود دارند و این به تجربه ثابت شده است به نحوی که با وجود حمایت‌های حداقلی در سال گذشته به دلیل کمبود بودجه به دنبال ادغام سازمان تربیت بدنی با سازمان ملی جوانان، احساس مسئولیت، جوانان ما را سر پا نگه داشت و لحظه‌ای از فعالیت‌های آنها کم نشد.

معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان ادامه داد: وظیفه ما دولتمردان است که بیش از پیش تلاش کنیم و فضا را برای بهبود فعالیت‌های سمن‌ها و تشکل‌های مردم نهاد، مناسب‌سازی کنیم.

وی اظهار داشت: قانون تاسیس سازمان‌های مردم نهاد نیز اکنون در مجلس در حال بررسی است و وزارت کشور نیز به تشکل‌های مردم نهاد نگاه خاصی دارد.

اکبری اظهار امیدواری کرد: وزارت ورزش و جوانان بتواند در آینده بسترسازی بهتری برای فعالیت سمن‌ها در سطح کشور داشته باشد.

به گزارش فارس، در این مراسم از جوانان فعال در سازمان‌های مردم نهاد تجلیل شد.

محمدجلال دهقانی اشکذری از موسسه شهیدان اهل قلم، علی رضایی شریف آبادی از انجمن جوانان فاضل، رضاعلی فلاح‌زاده از انجمن طلوع نور جوان، مجتبی خواجه رحیمی از کانون آفتاب ولایت، رضا ملاحسینی از انجمن چارسوق کویر و ... برخی از تجلیل شدگان در این مراسم هستند.

در این مراسم همچنین از مسئولان موسسه مدرسه عشق، موسسه بیت‌الزهرا (س) و موسسه فرهنگی قرآن و عترت به خاطر کسب رتبه در جشنواره ملی انتخاب، تجلیل شد.

دوره توانمندسازی سمن‌های جوانان حوزه گردشگری، حفاظت از میراث فرهنگی و محیط زیست به مدت سه روز به میزبانی سازمان ورزش و جوانان استان یزد و همکاری انجمن چارسوق کویر برگزار می‌شود.

در این دوره بیش از 200 نفر از دبیران جوان تشکل‌های مردم نهاد در حوزه گردشگری، میراث فرهنگی و محیط زیست حضور دارند.

انتهای پیام/2464/خ40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول