اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل زندان‌های استان زنجان خبر داد

برگزاری کلا‌س آموزشی مهارت‌های زندگی برای زندانیان زنجانی

مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی استان زنجان از برگزاری کلاس‌های آموزشی مهارت‌های زندگی برای زندانیان زنجانی خبر داد.

برگزاری کلا‌س آموزشی مهارت‌های زندگی برای زندانیان زنجانی

علاء‌الدین کریمی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: اداره‌کل زندان‌های استان زنجان به منظور ارتقای سطح فرهنگی و آگاهی زندانیان اقدامات مختلفی را در طول سال انجام و برنامه‌های مختلفی را اجرایی می‌کند.

وی با اشاره به اینکه از جمله برنامه‌های اجرایی اداره زندان‌ها در طول سال برگزاری دوره‌های آموزشی مختلف ویژه زندانیان است، تصریح کرد: سال گذشته دوره آموزشی مهارت‌های زندگی برای یک‌هزار و 330 زندانی برگزار شد.

مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی استان زنجان با بیان اینکه در دوره آموزشی مذکور اساتید مجرب حوزه و دانشگاه حضور داشتند، اضافه کرد: در این دوره مهارت‌هایی از قبیل نحوه تربیت فرزند، برخورد با خانواده و حضور در اجتماع به زندانیان آموزش داده شد.

وی در ادامه به اجرای برنامه‌های قرآنی توسط اداره کل زندان‌های استان زنجان اشاره کرد و گفت: سال گذشته طرحی با عنوان روخوانی قرآن «تلاوت نور و حلاوت جان» بعد از نماز مغرب و عشاء اجرایی شد که در این طرح 90 درصد از زندانیان حضور داشتند.

کریمی همچنین به اجرای طرح ریشه‌کنی بی‌سوادی قرآنی در بین کارکنان، زندانیان و سربازان وظیفه مشغول به خدمت در زندان‌های استان اشاره کرد و گفت: سال گذشته این طرح با حضور یک‌هزار و 910 نفر اجرایی شد.

وی آموزش علوم قرآنی در رشته‌های روخوانی، روان‌خوانی، حفظ، تجوید، درک مفاهیم و تفسیر را نیز از دیگر برنامه‌های قرآنی اجرا شده توسط اداره کل زندان‌های استان عنوان کرد و افزود: در این برنامه که با حضور مربیان مجرب و اساتید برجسته همراه بود، 730 نفر از زندانیان حضور پیدا کرده و 570 نفر موفق به اخذ گواهینامه شدند.

مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی استان زنجان همچنین به برگزاری محافل انس با قرآن کریم ویژه زندانیان اشاره کرد و تصریح کرد: این طرح با دعوت از قاریان و حافظان برجسته قرآن کریم از سطح شهر برگزار شد.

وی همچنین با اشاره به آموزش احکام عملی دین به ویژه نماز ویژه زندانیان، گفت: در این دوره آموزشی یک‌هزار و 570 زندانی حضور داشتند و برخی از واجبات شامل نماز و احکام وضو به زندانیان آموزش داده شد.

انتهای پیام/73005/ذ30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول