اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل:

شاداب‌سازی محیط کتابخانه‌ها به جذب بیشتر مخاطبان می‌انجامد

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل گفت‌: شاداب‌سازی محیط کتابخانه‌ها سبب جذب مخاطبان بیشتر و شور و رغبت برای فعالیت در این حوزه می‌شود.

شاداب‌سازی محیط کتابخانه‌ها به جذب بیشتر مخاطبان می‌انجامد

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، صادق فرهمندامین ظهر امروز در بازدید از کتابخانه‌های عمومی شهرستان خلخال اظهار داشت: اکثر کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل در فضایی مناسب بستر یک تحول اساسی را در حوزه کتاب و کتابخوانی فراهم آورده‌اند که انتظار می‌رود بیش از هر زمان دیگر این امر در رشد و بالندگی این حوزه مؤثر باشد.

وی همچنین با بیان اهمیت شاداب‌سازی محیط کتابخانه‌ها این امر را در جذب مخاطبان و به ویژه قشر کودکان به محیط‌های فرهنگی مؤثر اعلام کرد.

فرهمندامین در بخش دیگری از سخنان خود ساخت کتابخانه مرکزی خلخال و نیز تجهیز کتابخانه‌های عمومی این شهرستان را از اولویت‌های فرهنگی خلخال دانست و خواستار کمک خیرین و مساعدت مسئولان در این خصوص شد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل از ساخت کتابخانه‌های مرکزی در تمام شهرهای استان اردبیل خبر داد و یادآور شد: در شهرستان خلخال نیز ساخت کتابخانه‌ مرکزی در اولویت قرار گرفته و پیش‌بینی می‌کنیم در سال‌های آینده این کتابخانه مرکزی راه‌اندازی شود.

وی بیان داشت: بیش از 80 هزار نفر از جمعیت استان اردبیل عضو کتابخانه‌های عمومی هستند که در تلاش هستیم تعداد اعضای کتابخانه‌های عمومی را به بیش از 120 هزار نفر ارتقا دهیم تا 10 درصد جمعیت استان عضو کتابخانه‌های عمومی شوند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل از کتابخانه‌های عمومی شهرستان خلخال بازدید کرد و از نزدیک در جریان فعالیت‌ها و مشکلات این کتابخانه‌ها قرار گرفت.

فرهمندامین در سفر خود به این شهرستان از بخش‌های مختلف کتابخانه‌های عمومی شهید عاشوری‌زاده، شماره 3، ملا ادهم عزلتی، برندق، کلور، شال، هشتجین و لمبر بازدید کرد.

وی در این بازدید که با همراهی رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان خلخال صورت گرفت، از کتابداران این منطقه خواست تا با توجه به استقبال مردم منطقه و بالاخص جوانان از کتابخانه‌ها و علاقمندی شهروندان به کتاب، در ارائه خدمات هر چه بیشتر به مراجعان بکوشند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در این بازدید خدابخش برسان رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان خلخال نیز ضمن ارائه گزارشی در خصوص فعالیت‌ها، موفقیت‌ها و مشکلات کتابخانه‌های عمومی، کمبود اعتبارات مالی جهت تجهیز کتابخانه‌ها را مهم‌ترین مشکل حال حاضر این مراکز دانست و خواستار توجه مسئولان به این امر مهم شد.

کتابداران خلخال نیز با بیان دیدگاه‌ها و مشکلات موجود، نقطه نظرات خود را جهت توسعه فرهنگ کتابخوانی در شهرستان خلخال عنوان کردند.

انتهای پیام/62008/ذ30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول