اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از ابتدای سال جاری تاکنون صورت گرفت

عمل پیوند کلیه برای 10 نفر از بیماران کلیوی استان مرکزی

مسئول انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی استان مرکزی گفت: طی سه ماهه نخست سال جاری 10 نفر از بیماران کلیوی استان موفق به انجام عمل پیوند کلیه شده‌اند.

عمل پیوند کلیه برای 10 نفر از بیماران کلیوی استان مرکزی

داود نوروزخانی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اراک افزود: در حال حاضر 591 بیمار کلیوی در استان شناسایی شده که از این تعداد 269 نفر بیمار دیالیزی هستند.

وی تصریح کرد: از مجموع این بیماران 128 نفر زن و 141 نفر مرد هستند.

مسئول انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی استان مرکزی بیان داشت: طی سه ماهه نخست سال جاری 10 نفر از بیماران استان موفق به انجام عمل پیوند کلیه شده‌اند که از این تعداد هشت عمل پیوند مربوط به اهداء کلیه بیماران مرگ مغزی بوده است.

نوروزخانی در ادامه نبود بخش تخصصی پیوند کلیه در استان را مهم‌ترین مشکل بیماران کلیوی استان عنوان کرد و بیان داشت: متاسفانه آمار بیماران کلیوی در سال جاری نسبت به سال گذشته افزایش داشته است که این مهم لزوم ایجاد بخش تخصصی عمل پیوند کلیه در استان را می‌رساند.

وی تأکید کرد: راه‌اندازی این بخش در بیمارستان امیرالمومنین(ع) اراک در دستور کار مسئولان دانشگاه علوم پزشکی قرار گرفته که باید هر چه سریع‌تر اجرایی شود.

مسئول انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی استان مرکزی همچنین از اعزام 10 نفر از بیماران کلیوی استان به مشهد مقدس خبر داد.

انتهای پیام/87011/ذ20/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول