اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دارالقرآن سازمان زندان‌ها:

بیش از 1200 حافظ قرآنی در زندان‌های کشور هستند / رشد 60 درصدی فعالیت مذهبی زندانیان

رئیس دارالقرآن سازمان زندان‌ها، تعداد حافظان قرآنی در زندان‌های کشور را افزون بر یک هزار و 200 نفر عنوان کرد و گفت: بیش از 60 درصد از زندانیان در فعالیت‌های مذهبی شرکت دارند.

بیش از 1200 حافظ قرآنی در زندان‌های کشور هستند / رشد 60 درصدی فعالیت مذهبی زندانیان

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، حجت‌الاسلام محمدمحسن ربانی ظهر امروز در شانزدهمین دوره مسابقات قرآنی کارکنان زن زندان‌های سراسر کشور که در یاسوج برگزار شد، اظهار کرد: همه‌ساله طبق برنامه‌های تدوین شده، برنامه‌های فرهنگی و تربیتی در زندان‌های سراسر کشور  اجرا می‌شود که برنامه‌های قرآنی از مهم این برنامه‌ها است.

رئیس اداره فرهنگی و تربیتی سازمان زندان‌ها اذعان کرد: برنامه‌های ساماندهی شده فرهنگی و مذهبی در امور زندان‌ها در سه بخش کارکنان، زندانیان و سربازان وظیفه اجرا می‌شود که برنامه کارکنان شامل روخوانی و روان‌خوانی، تجوید، مفاهیم و حفظ قرآن است.

ربانی در ادامه به نحوه برگزاری مسابقات قرآنی زندان‌های کشور اشاره کرد و ابراز داشت: از برنامه‌های فرهنگی و مذهبی زندان‌ها برگزاری مسابقات قرآنی بوده که ابتدا در زندان‌ها برگزار و سپس در سطح استانی و بعد از آن نیز در سطح کشوری اجرا می‌شود.

مسئول دارالقرآن سازمان زندان‌های کشور، تعداد حافظان قرآنی زندانیان سراسر کشور در یک جزء تا کل قرآن را بیش از یک هزار و 200 نفر عنوان کرد و بیان داشت: بیش از 60 درصد از زندانیان در فعالیت‌های مذهبی و قرآنی زندان‌ها شرکت دارند که به نسبت استقبال از این برنامه‌ها مناسب گزارش شده است.

اجرای برنامه‌های متنوع در زندان‌های کشور

این مسئول، استقبال زندانیان از برنامه‌های قرآنی و مذهبی را مناسب ارزیابی کرد و یادآور شد: با توجه به بستر فراهم شده استقبال مناسب بوده، اما راضی‌کننده نیست؛ از این رو نیازمند اجرای برنامه‌های زیادی در این خصوص هستیم.

ربانی ضمن ابراز خرسند از برنامه‌های فرهنگی و مذهبی اذعان کرد: امیدواریم فعالیت‌های بهتری به جامعه هدف ارائه داده شود.

 وی با بیان این‌که زندانیان براساس کلاس‌های آموزشی در برنامه‌ها شرکت می‌کنند، متذکر شد: کسانی که به نوعی جرمی مرتکب شدند و در مسیر قرآن و فعالیت‌های مذهبی قرار گرفته‌اند به گونه‌ای تغییر رفتار و رویه دادند که بازگشت مجدد آن‌ها به زندان‌ها به حداقل رسیده است.

این مسئول قرآنی ادامه داد: بیش از یکصد نفر حافظ قرآن در بین کارکنان زندان‌های کشور وجود دارد که با وجود سنگینی کار در امور زندان‌ها و فراوانی مسئولیت‌ها، کارکنان کمتر به حفظ قرآن و آموزه‌های قرآنی می‌پردازند.

250 دارالقرآن در سازمان امور زندان‌ها وجود دارد

ربانی، تعداد مجموعه دارالقرآن سازمان زندان‌های کشور را 250 دارالقرآن عنوان کرد و گفت: براساس تفاهم‌نامه‌ای که با سازمان دارالقرآن و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی منعقد شده، برنامه‌ها بر اساس تفاهم‌نامه به مرحله اجرا گذاشته می‌شوند.

رئیس اداره فرهنگی و تربیتی سازمان زندان‌ها عمده برنامه‌ها فرهنگی و تربیتی این مرکز را اجرای ستاد اقامه نماز، امر به معروف و نهی از منکر، برنامه کتاب و کتاب‌خوانی، برنامه‌های ویژه ایام‌الله‌ها و اجرای برنامه‌های ورزش و آموزشی عنوان کرد.

انتهای پیام/82011/ذ30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول