اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

جانشین شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان شمالی مطرح کرد

پیشگیری از اعتیاد بهترین معروف است/ نقش تشکل‌های مذهبی در پیشگیری از اعتیاد

جانشین شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان شمالی از پیشگیری اعتیاد به عنوان بهترین معروف یاد کرد و گفت: تشکل‌های مذهبی در پیشگیری از اعتیاد نقش بسزایی دارند.

پیشگیری از اعتیاد بهترین معروف است/ نقش تشکل‌های مذهبی در پیشگیری از اعتیاد

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، محمدرضا یزدان‌پناه بعد از ظهر امروز در نشست با تشکل‌های مذهبی و مداحان با اشاره به در پیش بودن ماه مبارک رمضان خواستار تبیین هر چه بیشتر آثار سوء‌مصرف مواد مخدر به آحاد جامعه شد.

وی گفت: بی‌تردید سیل خروشان و بنیان‌کن اعتیاد، بی‌رحمانه در مسیر حرکت خود همه اقشار جامعه را طعمه خود قرار داده است و این بلیه قرن علاوه بر متلاشی کردن کانون خانواده‌ها، آسیب‌های اجتماعی متعددی را به دنبال دارد.

یزدان‌پناه اطلاع‌رسانی را یکی از عوامل پیشگیری از سوء‌مصرف مواد مخدر در جامعه عنوان کرد و گفت: ارتقای میزان آگاهی عموم شهروندان در ارتباط با اعتیاد و اثرات و نحوه درمان آن از مؤثرترین عوامل در راستای مقابله با این بلای خانمان سوز است.

وی همچنین استفاده از وسایل ابزارهای ارتباط جمعی و مشارکت افراد و گروه‌های تأثیر گذار چون تشکل‌های مذهبی و مداحان در برنامه‌های پیشگیرانه از اعتیاد را بسیار موثر خواند.

جانشین شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان شمالی ادامه داد: با توجه به گسترش سوء مصرف مواد مخدر سنتی و صنعتی در کشور و افزایش گرایش به مصرف این مواد، برنامه ریزی‌های ویژه‌ای برای کاهش آثار زیان‌بار این آسیب اجتماعی باید اندیشیده شود.

وی گفت: ایجاد حساسیت در میان مسوولان و استفاده از همه امکانات و ابزار می‌تواند در زمینه کاهش مصرف مواد مخدر موثر باشد.

یزدان پناه هم با اشاره به اینکه اکنون نیمی از زندانیان استان به دلیل قاچاق‌، توزیع و عرضه مواد مخدر در زندان به سر می‌برند تصریح کرد: فجیع‌ترین جنایت‌های در حال وقوع در جامعه به نوعی با مصرف مواد مخدر مرتبط است و هر روزه شاهد اخبار و گزارش‌های متعدد از آثار سوء مصرف روان‌گردان‌ها در جامعه هستیم.

جانشین شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان شمالی خاطر نشان کرد: به همین خاطر بایست در پیشگیری از مصرف این مواد، تلاش‌های جدی‌تری صورت بگیرد.

انتهای پیام/63002/‌ش30/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول