اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

اکوادور: بررسی درخواست پناهندگی اسنودن چند ماه زمان می‌برد

وزیر خارجه اکوادور اعلام کرد که رسیدگی دولت این کشور به درخواست پناهندگی افشاگر برنامه های فوق محرمانه آژانس امنیت ملی آمریکا که در حال حاضر در روسیه به سر می برد، چندین ماه طول خواهد کشید.

اکوادور: بررسی درخواست پناهندگی اسنودن چند ماه زمان می‌برد

به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری «آسوشیتدپرس»، وزیر امور خارجه اکوادور امروز چهارشنبه اعلام کرد که احتمالا تصمیم گیری دولت این کشور درباره اعطای پناهندگی به «ادوارد اسنودن» مامور سابق سیا و افشا کننده برنامه های فوق محرمانه جاسوسی آژانس امنیت ملی آمریکا، چندین ماه طول می کشد.

«ریکاردو پاتینو» وزیر خارجه اکوادور  در ادامه پرونده طرح شده علیه اسنودن را با پرونده «جولیان آسانژ» بنیانگذار پایگاه خبری «ویکی لیکس» که در شرایط فعلی در سفارت اکوادور در لندن پناهنده است، مقایسه کرد و گفت: تصمیم گیری ما درباره پرونده آسانژ دو ماه طول کشید بنابراین، از ما انتظار نداشته باشید که زودتر از این زمان (درباره اسنودن) تصمیم گیری کنیم.

این مقام ارشد اکوادور در پاسخ به این سوال که آیا کشورش در طول زمان بررسی درخواست پناهندگی اسنودن، از وی محافظت خواهد کرد یا خیر، گفت که «اگر اسنودن به سفارت برود، در این صورت ما تصمیم خواهیم گرفت».

پاتینو از پرداختن به اینکه معیار اکوادور برای تصمیم گیری درباره اعطای پناهندگی به افشاگر برنامه های جاسوسی آژانس امنیت ملی آمریکا چیست، خودداری کرد و صرفا گفت که دولت او تمام خطرات این اقدام از جمله نگرانی هایی که در رابطه با احتمال صدمه به روابط اقتصادی اکوادور با آمریکا وجود دارد را بررسی خواهد کرد.

اسنودن مامور سابق سازمان سیا است که اخیرا در مصاحبه با روزنامه انگلیسی «گاردین»، برنامه های فوق محرمانه جاسوسی آژانس امنیت ملی آمریکا از مکالمات تلفنی و ارتباطات اینترنتی شهروندان آمریکایی و خارجی را افشا کرده و از سوی دولت واشنگتن به جاسوسی متهم شده است.

اسنودن یکشنبه هفته جاری از هنگ کنگ وارد روسیه شد. او قرار بود روز دوشنبه هفته جاری از هاوانا پایتخت کشور کوبا به ونزوئلا برود و از آنجا در اکوادور درخواست پناهندگی بدهد اما صندلی او در هواپیما خالی بود.

«ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه نیز روز گذشته با تائید حضور اسنودن در فرودگاه مسکو، درخواست واشنگتن برای استرداد وی به خاک آمریکا را رد و تاکید کرد که اسنودن در خاک روسیه جرمی مرتکب نشده و بنابراین، بازداشت و مسترد نخواهد شد.

علاوه بر این، هیچ گونه معاهده استردادی نیز بین آمریکا و روسیه به امضا نرسیده است.

این خبر در شرایطی منتشر می شود که «نیکلاس مادورو» رئیس جمهور ونزوئلا نیز از آمادگی کشورش برای بررسی درخواست پناهندگی اسنودن خبر داده است.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول