اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر جهاد کشاورزی صومعه‌سرا خبر داد

اجرای مرحله دوم طرح مبارزه با کرم ساقه‌خوار برنج در صومعه‌سرا

مدیر جهاد کشاورزی صومعه‌سرا از اجرای مرحله دوم طرح بیولوژیک مبارزه با کرم ساقه‌خوار برنج در سطح شالیزارهای این شهرستان خبر داد.

اجرای مرحله دوم طرح مبارزه با کرم ساقه‌خوار برنج در صومعه‌سرا

به گزارش خبرگزاری فارس از صومعه‌سرا، احمد پادیاب عصر امروز در دیدار با جمعی از کشاورزان این شهرستان از اجرای مرحله دوم طرح بیولوژیک مبارزه با کرم ساقه خوار برنج در سطح شالیزارهای صومعه‌سرا خبر داد.

وی با بیان اینکه طرح مذکور در سطح بالغ بر سه هزار و 500 هکتار از شالیزارهای صومعه‌سرا اجرا می‌شود، تصریح کرد: برای انجام مرحله دوم طرح بیولوژیک مبارزه با کرم ساقه‌خوار برنج بالغ بر 350 هزار عدد کارت تریکو بین کشاورزان صومعه‌سرایی توزیع می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی صومعه‌سرا طرح بیولوژیک مبارزه با کرم ساقه‌خوار برنج را یک راهبرد اساسی با استفاده از زنبورتریکوگراما که یک زنبور پارازیتوید است، دانست و اذعان کرد: این طرح به عنوان عامل بیولوژیک برای کنترل آفات ساقه‌های برنج انجام می‌شود.

به گفته پادیاب، برای اجرای این طرح 11 نفر از کارشناسان بخش خصوصی جهاد کشاورزی صومعه‌سرا نیز مشارکت دارند.

وی با اشاره به اجرای مراحل چندگانه طرح مبارزه با آفت ساقه برنج در صومعه‌سرا، بیان کرد: طرح مذکور در مجموع طی چهار مرحله در سطح شالیزارهای صومعه‌سرا اجرا می‌شود که مرحله نخست آن با موفقیت انجام شده است.

مدیر جهاد کشاورزی صومعه‌سرا به هزینه‌های اجرای طرح بیولوژیک مبارزه با کرم ساقه‌خوار برنج در مقیاس هکتار اشاره کرد و گفت: طرح مبارزه بیولوژیک در هر هکتار بالغ بر یک میلیون ریال کاهش هزینه را برای کشاورز به دنبال دارد.

وی، حفظ محیط زیست، تولید محصول بدون سموم و ارگانیک را از دیگر مزایای طرح مذکور عنوان کرد.

پادیاب ادامه داد: کشاورزان صومعه‌سرا برای استفاده از کارت تریکو گراما می‌توانند آن را از اداره جهاد کشاورزی این شهرستان تهیه کنند.

وی با بیان اینکه صومعه‌سرا دارای 28 هزار هکتار اراضی شالیزاری است، یادآور شد: سالانه بالغ بر 135 هزار تن شلتوک و 65 هزار تن برنج سفید در سطح اراضی کشاورزی صومعه‌سرا تولید می‌شود.

ا‌نتهای پیام/84003/ک20/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول