اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول بسیح هنرمندان استان بوشهر خبر داد

شناسایی 50 شهید هنرمند در استان بوشهر

مسئول بسیح هنرمندان استان بوشهر گفت: 50 شهید هنرمند در استان بوشهر شناسایی شده است.

شناسایی 50 شهید هنرمند در استان بوشهر

به گزارش خبرگزاری فارس از دشتستان، مصطفی مردانی عصر چهارشنبه در دیدار مسئولان با خانواده شهید کشتکار(شهید شاخص کشوری) اظهار داشت: شهدای هنرمند از ارزش و اهمیت خاصی برخوردار هستند و سازمان بسیج هنرمندان برای این عزیزان برنامه‌های متنوعی تدارک دیده است.

مسئول بسیح هنرمندان استان بوشهر با بیان اینکه 50 شهید هنرمند در این استان شناسایی شده است خاطر نشان کرد: ملاک در انتخاب، درخشش شهدای ما در دو حوزه هنری و دفاع مقدس است.

وی افزود: شهید غلامرضا کشتکار بازیگر، نویسنده و کارگردان بود و آثاری چون نمایشنامه‌های متعدد داشت و به عنوان بازیگر فیلم سینمایی سفیر نقش ایفا کرد.

مردانی در تشریح ویژگی‌های این شهید عزیز گفت: شهید غلامرضا کشتکار در سال 42 در روستای چاه خانی استان بوشهر متولد و در تاریخ چهارم تیر 67 نیز در آخرین حمله‌های دشمن به خاک کشور و دستیابی به جزیره مجنون در جاده اهواز - خرمشهر مورد هدف موشک هواپیمای متجاوزان قرار گرفت و به درجه رفیع شهادت نائل شد.

وی به سابقه هنری این شهید اشاره کرد و افزود: شهید کشتکار در مرکز تربیت معلم شهید رجایی شیراز علاوه بر تحصیل و شرکت در جبهه‌ها به کارهای هنری و ساختن تئاترهایی در روند انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی می‌پرداخت.

امام جمعه برازجان نیز گفت: شهید کشتکار یکی از افتخارات شهرستان و از شهدای شاخص استان و کشور در عرصه تعلیم و تربیت و یک هنرمند متعهد بود.

حجت‌الاسلام حسن مصلح افزود: شهید غلامرضا کشتکار با اخلاص و عمل خویش فرزندان این مرز و بوم را به دین اسلام دعوت می‌کرد و تجلیل از این شهید امری لازم است.

وی ادامه داد: این شهید در کنار هنرمندان در جبهه دفاع مقدس کار هنری را بر عهده داشتند و امروز افتخار می‌کنیم که یک شهید از دشتستان در سطح کشور مطرح شده است.

انتهای پیام/2452/ذ20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول