اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کل راه و شهرسازی هرمزگان تشریح کرد

آخرین وضعیت راه‌های روستایی هرمزگان

قائم مقام وزیر و مدیرکل راه و شهرسازی هرمزگان گفت: در طول سال‌های بعد از انقلاب مخصوصا دولت‌های نهم و دهم توجه ویژه‌ای به احداث راه‌های روستایی جهت توسعه و آبادانی بیشتر روستاها شده است.

آخرین وضعیت راه‌های روستایی هرمزگان

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی هرمزگان، مهدی زندیه وکیلی با بیان اینکه طول کل راه‌های روستایی شوسه قبل از انقلاب حدود 300 کیلومتر غیر آسفالته بوده و عمدتا مراکز پر جمعیت روستایی را پوشش می‌داده است، اظهار کرد: در حال حاضر طول کل راه‌های آسفالته روستایی استان 3 هزار و 495 کیلومتر است که یک‌هزار و 527 کیلومتر آن در دولت‌های نهم و دهم ساخته و آسفالت شده است و نشان می‌دهد در طول سال‌های بعد از انقلاب مخصوصا دولت‌های نهم و دهم توجه ویژه‌ای به احداث راه‌های روستایی جهت توسعه و آبادانی بیشتر روستاها شده است.

وی اضافه کرد: در حال حاضر طول کل راه‌های روستایی موجود در حوزه استحفاظی هرمزگان 9 هزار و 937 کیلومتر شامل 3 هزار و 495 کیلومتر راه آسفالته و یک هزار و 621 کیلومتر راه شوسه و 4 هزار و 821 کیلومتر راه خاکی است.

به گفته زندیه وکیلی، در سال 1392 تعداد 89 پروژه نیمه تمام راه روستایی به طول 586 کیلومتر با مبلغ قرارداد 897 میلیارد ریال در حوزه استحفاظی استان هرمزگان در حال اجراست که در صورت تامین اعتبار 68 پروژه به طول کل 259 کیلومتر تا دهه مبارک فجر سال 1392 و مابقی تا هفته دولت سال 1393 به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی خاطر نشان کرد: 129 پروژه راه روستایی به طول کل 691 کیلومتر در استان هرمزگان به عنوان مهر ماندگار راه روستایی تعریف شده که تعداد 51 پروژه به طول 228 کیلومتر تاکنون تکمیل و آسفالت شده است.

زندیه وکیلی ادامه داد: همچنین پروژه حجت آباد به آخران از توابع شهرستان بشاگرد نیز به طول 93 کیلومتر، یکی از پروژه‌های بزرگ و شاخص راه روستایی استان هرمزگان است که به همت معاونت راه روستایی وزارت راه و شهرسازی جهت محرومیت زدایی از حوزه جنوبی منطقه محروم بشاگرد، توسط قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا (ص) از اواخر سال 1390 شروع شده و تا هفته دولت سال 1393 به بهره برداری خواهد رسید.

قائم مقام وزیر و مدیر کل راه و شهرسازی هرمزگان مشکل عمده اجرای پروژه‌های راه روستایی در استان را عموما مشکلات تامین به موقع اعتبارات، همچنین پراکندگی روستاها و بالا بودن هزینه‌های راهسازی در استان به دلیل عدم وجود مصالح مناسب در اکثر مناطق مخصوصا شهرستان‌های حوزه شرق استان و بالا رفتن هزینه‌های حمل مصالح از مناطق دیگر و وجود روستاها در مناطق کوهستانی و صعب العبور و تعدد آب‌روها و رودخانه‌ها در طول مسیرها دانست.

وی همچنین تصریح کرد: اعتبار پروژه‌های راه روستایی در سال 1391 از محل اعتبارات تملک دارائی‌های سرمایه‌ای استانی و دو درصد نفت تامین شده و تنها 15 درصد تخصیص داشته است و با روند فعلی تأمین و تخصیص اعتبارات راه‌های روستایی استان با وضع موجود، در صورت عدم افزایش هزینه‌ها، احداث و آسفالت کل راه‌های روستایی استان حداقل 25 سال به طول خواهد انجامید.

انتهای پیام/88001/خ/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول