اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  قرآن و فعالیت های دینی

مدیر آموزش سازمان دارالقرآن در گفت‌وگو با فارس مطرح کرد

مسابقات دارالقرآن، مثلث متساوی‌الاضلاعی از سه توانمندی

مدیر آموزش سازمان دارالقرآن با اشاره به اینکه در مسابقات جدید این سازمان موضوعات حفظ، صوت‌ولحن و مفاهیم قرآن به یک اندازه اهمیت دارد، گفت: در این مسابقات حافظان باید به مفاهیم و قاریان باید به حفظ و مفاهیم قرآن مجهز باشند.

مسابقات دارالقرآن، مثلث متساوی‌الاضلاعی از سه توانمندی

«محمد ضرغام» مدیر آموزش سازمان دارالقرآن الکریم در گفت‌وگو با خبرنگار فعالیت‌های قرآنی خبرگزاری فارس با اشاره به برگزاری مسابقات قرآن از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی ایران گفت: مسابقات قرآنی مختلفی در سطح کشور برگزار شده که نتایج خوبی داشته است، اما مسابقات سراسری تلاوت که سازمان دارالقرآن با رویکردی جدید طراحی کرده است را می‌توان گامی به سوی ارتقای جایگاه کشورمان در اهمیت به کلام‌الله مجید دانست؛ چرا که تلاوت زیبا در کنار حفظ قرآن و توجه به مفاهیم آن، فرهنگ قرآنی را در جامعه نهادینه می‌کند.

وی با بیان اینکه در بیشتر مسابقات قرآن تنها به بخش حفظ و تلاوت قرآن اهمیت داده می‌شود، تصریح کرد: در مسابقات قرآن سازمان دارالقرآن، حافظان باید به مفاهیم قرآن توجه داشته باشند و قاریان نیز علاوه بر مفاهیم باید قطعاتی از قرآن را به صورت حفظ تلاوت کنند که این توجه به مفهوم آیات باعث ترویج و نهادینه شدن فرهنگ حفظ قران کریم شده و معناگرایی در تلاوت را افزایش می‌دهد.

ضرغام اظهار داشت: قطعاتی که در مسابقات دارالقرآن برای حفظ انتخاب می‌شود، قطعات معروف قرآن کریم است که اگر قاریان با تأمل در آیات قرآن به حفظ آن بپردازند و در تلاوت‌هایشان اجرا کنند در آینده با اعتماد به نفس بیشتری تلاوت خواهند کرد.

مدیر آموزش سازمان دارالقرآن با اشاره به تسلط قاریان مصری در هنگام تلاوت قرآن کریم، خاطرنشان کرد: اگر دغدغه اشتباه خواندن وجود نداشته باشد، به طور حتم قاری با آرامش و تسلط بیشتری به تلاوت قرآن کریم پرداخته و با مخاطب ارتباط بهتری برقرار می‌کنند.

انتهای پیام/م.خ

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول