اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره اطلاع‌رسانی فرماندهی انتظامی آذربایجان غربی خبر داد

فرهنگ استفاده از فضای مجازی باید در جامعه نهادینه شود

رئیس اداره اطلاع‌رسانی فرماندهی انتظامی آذربایجان غربی گفت: فرهنگ استفاده از فضای مجازی و اینترنت را باید در جامعه به بهترین شکل نهادینه کرد تا به این ترتیب راه هرگونه سوءاستفاده مسدود شود.

فرهنگ استفاده از فضای مجازی باید در جامعه نهادینه شود

علی جدیدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه، اظهار داشت: باید جوانان و نوجوانان را با چگونگی استفاده با فضای مجازی آشنا کرد، تا به این ترتیب برای سرگرمی‌های سالم، تحقیق در مورد درس و چنین مواردی از اینترنت استفاده کنند.

وی افزود: باید شرایطی را فراهم کنیم، جوانان با استفاده از امکاناتی که در اختیار دارند به آزار روحی دیگران مبادرت نکنند.

وی از برخورد و دستگیری با یک مزاحم اینترنتی در این استان، خبر داد و گفت: به دنبال شکایت یک خانم از شخصی مبنی بر تهدید وی به انتشار عکس‌های شخصی‌اش در فضای اینترنت، مراتب توسط پلیس پیگیری شد و در نهایت مزاحم اینترنتی را در اسرع وقت دستگیر کردند.

رئیس اداره اطلاع‌رسانی فرماندهی انتظامی آذربایجان غربی اضافه کرد: خانمی با مراجعه به فضای تولید و تبادل اطلاعات آذربایجان غربی، شکایتی مبنی بر اینکه فردی او را به انتشار عکس‌های خصوصی‌ در فضای مجازی تهدید کرده است، تنظیم کرد که به دنبال این امر رسیدگی به موضوع در دستور کار ماموران نیروی انتظامی قرار گرفت.

جدیدی به دستگیری متهم، اشاره کرد و گفت: با انجام تحقیقات فنی و شگردهای خاص ماموران، متهم در کمترین زمان ممکن شناسایی و با هماهنگی قضایی در یک عملیات غافلگیرانه دستگیر شد.

وی با اشاره به اعتراف متهم به تهدید برای انتشار عکس‌های خصوصی شاکی، اظهار داشت: بنا به اعترافات متهم در بازجویی‌های فنی پلیس، مشخص شد متهم در یکی از سایت‌های اینترنتی با شاکی آشنا شده و پس از جلب اعتماد وی، عکس‌های خصوصی‌ را از طریق بلوتوث دریافت کرده است.

جدیدی ادامه داد: متهم پس از دریافت تصاویر این خانم، درخواست‌های نامشروعی را با وی در میان می‌گذارد که به دنبال مخالفت نامبرده، وی را به انتشار عکس‌های خصوصی‌ در فضای مجازی تهدید می‌کند.

وی در ارتباط با اعتماد به افراد ناشناس در فضای مجازی، هشدار داد و تاکید کرد: آشنایی با افراد در فضای مجازی به دلیل واقعی نبودن هویت افراد، به هیچ عنوان قابل اعتماد نبوده و مردم باید از عضویت و تبادل اطلاعات در چنین سایت‌های اینترنتی اجتناب کنند.

رئیس اداره اطلاع‌رسانی فرماندهی انتظامی آذربایجان غربی خاطرنشان کرد: لازم است مردم توصیه‌های پلیس را جدی بگیرند، از ذخیره عکس و فیلم شخصی در تلفن همراه خود خودداری کنند.

انتهای پیام/61009/ی30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول