اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه یزد:

گردشگری در یزد هدفمند شود

نماینده ولی‌فقیه در استان یزد گفت: گردشگری باید در استان دارالعباده یزد هدفمند شود و به سمت اسلام و اخلاق اسلامی برود.

گردشگری در یزد هدفمند شود

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، آیت‌الله محمدرضا ناصری پیش از ظهر امروز در نشست ستاد اقامه نماز استان یزد که با موضوع بوستان معارف و تشخیص حد ترخص در شهرها برگزار شد، با اشاره به موضوع پارک معارف اظهار داشت: با توجه به اینکه این بوستان قرار است، بوستانی قرآنی باشد، باید مکانی مناسب برای آن در نظر گرفته شود.

وی تاکید کرد: مردم در این بوستان باید با موارد مواقعی مواجه شوند و این امر وظیفه دست‌اندرکاران و مجریان احداث پارک معارف را سنگین‌تر می‌کند.

ناصری خاطرنشان کرد: برای احداث این بوستان باید تاریخ‌ها و روایات، به طور صحیح به دست آید و استنباط و استخراج و باید به نحوی عمل شود که برای مخاطبان بدآموزی و کج فهمی به دنبال نداشته باشد.

امام جمعه یزد تصریح کرد: اجرای بخش‌های مختلف این بوستان باید به شکلی باشد که اذهان مردم را منحرف نکند و مبنای آن مورد تایید علما باشد.

وی اظهار داشت: اگر این بوستان و آنچه قرار است در آن اجرا شود، جوانان ما را به سمت توحید سوق دهد، بسیار خوب و کارگشا خواهد بود.

ناصری تصریح کرد: به جای اینکه از گردشگری جلوگیری کنیم، باید آن را هدفمند کرده و طوری برنامه‌ریزی کنیم که گردشگری ما به سمت اسلام و اخلاق اسلامی هدایت شود.

امام جمعه یزد بیان کرد: گردشگر به ویژه گردشگران خارجی باید در مواجهه با مردم، بناها و مراکز تفریحی و دینی یزد، اسلام و اخلاق اسلامی را درک کنند و بفهمند و آنگاه کارها در این حوزه ارزشمند خواهد بود.

وی در مورد مسئله حد ترخص نیز عنوان کرد: با توجه به تغییر شهرها و توسعه آنها، حد ترخص و تشخیص آن با مشکلاتی روبه‌رو بوده که لازم است در آن دقت شود.

ناصری یادآور شد: باید چند نفر از کارشناسان شهری و محله‌ای به عنوان عرف متشرع، حد ترخص را تشخیص دهند و از طریق تابلوهای راهنمایی، اطلاع‌رسانی کنند تا مردم با ورود به هر شهر، تکلیف شرعی خود را برای شکسته خواندن نماز یا باز کردن روزه بدانند.

انتهای پیام/2464/س30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول