اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اتاق اردبیل در نشست مشترک با رئیس اتاق بازرگانی رئوتوف روسیه:

روس‌ها آمریکا را در تحریم‌ها علیه ایران همراهی نکنند

رئیس اتاق بازرگانی، صنعت و معدن و کشاورزی استان اردبیل گفت: انتظار ما از کشور دوست و همسایه روسیه این است که آمریکا را در تحریم‌ها علیه ایران همراهی نکرده بلکه به توسعه روابط بیشتر کمک کند.

روس‌ها آمریکا را در تحریم‌ها علیه ایران همراهی نکنند

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حسین پیرمؤذن در نشست مشترک عصر امروز خود با رئیس اتاق بازرگانی رئوتوف روسیه که در محل اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی اردبیل برگزار شد، با اشاره به اینکه روس‌ها در تحریم‌ها علیه ایران کشور آمریکا را همراهی می‌کنند، اظهار داشت: کشور روسیه در سال‌های اول تحریم همکاری مناسبی با کشور ایران در زمینه‌های تجاری و بانکی داشت که متأسفانه این همکاری در سال‌های اخیر کمرنگ شده به طوریکه امروز شاهد همراهی دولت روسیه با کشورهای تحریم‌کننده علیه ایران هستیم.

وی خطاب به همتای روسی خود تصریح کرد: انتظار از بخش خصوصی کشور روسیه این است که به دولتمردان این کشور توصیه کنند تا با عدم همراهی کشور آمریکا در تحریم‌ها علیه ایران، یاریگر بخش خصوصی دو کشور در گسترش روابط اقتصادی و مبادلات بانکی باشند.

پیرمؤذن خاطر نشان کرد: اگر بخش خصوصی و اتاق‌های بازرگانی روسیه به دولت این کشور فشار بیاورند و منافع اقتصادی دو کشور را یادآور شوند، دولتمردان این کشور چاره‌ای جز تجدید نظر در رفتار سیاسی و عملکرد اقتصادی خود در قبال ایران نخواهند داشت.

این مسئول با بیان اینکه عدم همکاری سیستم بانکی کشور روسیه موجب شده تا تجار ایرانی نتوانند نیازهای بازارهای هدف کشور روسیه را برای محصولات کشاورزی و صنعتی تأمین کنند، اضافه کرد: دو کشور ایران و روسیه از توانمندی‌ها و ظرفیت‌های فوق‌العاده‌ای برای فعالیت‌های تجاری و ارتقای روابط اقتصادی برخوردارند و نادیده گرفتن این توانمندی‌ها مطمئناً به منافع دو کشور لطمه می‌زند و انتظار داریم دولتمردان روسی هر چه زودتر به اهمیت این موضوع پی ببرند.

وی کشور روسیه را کشوری بزرگ و مهم خواند و بیان کرد: برای افزایش حجم روابط تجاری بین کشور ایران و روسیه باید بخش خصوصی دو کشور فعال‌تر شوند و دولتمردان دو کشور نیز با رفع موانع و مشکلات، پشتیبانی و حمایت‌های لازم را از بازرگانان و فعالان اقتصادی داشته باشند.

پیرمؤذن با یادآوری اهداف و دستاورد سفر سال گذشته هیئت‌های اقتصادی اردبیل به کشور روسیه ادامه داد: در شرایط سخت اقتصادی و بی‌اثر کردن تحریم‌ها علیه کشورمان، اتاق بازرگانی اردبیل براساس سیاست‌های کشورمان برقراری و ارتقای روابط اقتصادی با دیگر کشورها را در رأس برنامه‌های خود قرار داده که امضای تفاهمنامه همکاری اقتصادی بین اتاق اردبیل و رئوتوف روسیه و تأسیس شرکت مشترک ایروس در مسکو نیز در همین راستا بوده است.

اولین محموله صادراتی شرکت ایروس به روسیه صادر می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، رئیس اتاق بازرگانی، صنعت و معدن و کشاورزی استان از ارسال اولین محموله صادراتی از طریق شرکت ایروس به روسیه خبر داد و گفت: راه‌اندازی شرکت مشترک ایروس که با هدف شناسایی بازارهای هدف و فعالیت‌های اقتصادی صورت گرفته است گام بزرگی برای توسعه روابط اقتصادی دو کشور محسوب می‌شود و تجار ایرانی و روسی می‌توانند با هماهنگی و همکاری این شرکت که منجر به سامان دادن به صادرات و واردات می‌شود یک تجارت مطمئن در بازارهای کشور هدف داشته باشند.

پیرمؤذن دعوت از رئیس اتاق بازرگانی رئوتوف به اردبیل را در راستای گسترش روابط اقتصادی و عملیاتی کردن قراردادهای فی‌مابین عنوان کرد و افزود: معرفی عینی و آشنایی بیشتر تجار روسی از توانمندی‌های استان، ارتباط تنگاتنگ تجار دو کشور، بررسی مشکلات و ارائه راهکارهایی برای توسعه روابط اقتصادی از اهداف دیگر این سفر می‌باشد.

رئیس اتاق اردبیل با اشاره به توانمندی‌های استان در زمینه محصولات کشاورزی و صنعتی، کیفیت در صادرات را یک اصل دانست و تصریح کرد: محصولات استان از نظر استاندارد، فناوری و صنایع تبدیلی در بالاترین سطح کیفی جهانی هستند و خوشبختانه سازمان استاندارد و تحقیقات صنعتی صادرات محصولاتی که از استاندارد جهانی پایین‌تر باشد ممنوع کرده است.

وی در پاسخ به اظهارات همتای روسی خود مبنی بر اینکه قیمت سیب‌زمینی صادراتی به کشور روسیه از سوی کشور ایران افزایش یافته است، خاطر نشان کرد: هزینه سیب‌زمینی برای کشاورزان بیشتر از قیمت صادرات آن است و افزایش قیمت نیز فصلی و برای تعادل‌سازی قیمت‌ها و تأمین نیازهای مردم ایران در بازارهای داخلی صورت گرفته است و بعد از به تعادل رسیدن بازار این مشکل نیز برطرف می‌شود.

پیرمؤذن اضافه کرد: همان طوریکه کشور روسیه چند ماه پیش یک شبه صادرات گندم به ایران را ممنوع کرد در صورتی که ایران همان گندم روسیه را با قیمت خیلی پایین‌تر از بازار کشور جمهوری آذربایجان خریداری کرد.

وی با تقدیر از رئیس اتاق رئوتوف روسیه و هیئت همراه در سفر به استان اردبیل اظهار داشت. امیدوارم همکاری‌های بخش‌های تجاری دو کشور بتواند با ارتقای روابط اقتصادی به مستحکم‌تر شدن روابط دو کشور و توسعه روابط سیاسی کمک شایانی داشته باشد.

انتهای پیام/62001/ک40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول