اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان خبر داد

افزایش چشمگیر نرخ باسوادی زنان زنجانی طی چهار دهه گذشته

معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان از افزایش چشمگیر نرخ باسوادی زنان زنجانی طی چهار دهه گذشته خبر داد.

افزایش چشمگیر نرخ باسوادی زنان زنجانی طی چهار دهه گذشته

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، غفار سرداری شامگاه امروز در جلسه کارگروه بانوان استان زنجان اظهار کرد: پس از انقلاب میزان باسوادی زنان کشور و به تبع آن زنان زنجانی افزایش چشمگیری یافته است.

وی با بیان اینکه دو سال قبل از انقلاب میزان باسوادی زنان بسیار پایین بود، تصریح کرد: با اقدامات صورت گرفته میزان باسوادی زنان افزایش یافته است.

معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان با بیان اینکه آمار مربوط به میزان باسوادی در سنین بین 10 تا 49 سال بررسی می‌شود، اضافه کرد: در سال 55، میزان باسوادی زنان 15،2 درصد بود که در سال 90، این آمار به بیش از 90 درصد رسیده است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه میزان سواد استان در سال 55، قریب به 30 درصد در سطح استان و 48 درصد در سطح کشور بود، افزود: این درصد در سال 90، به بیش از 90 درصد در سطح کشوری و استانی افزایش یافته است.

سرداری در بخش دیگری از سخنان خود به میزان باسوادی در سال 90 در سنین مختلف نیز اشاره کرد و گفت: در حال حاضر آموزش و پرورش استان آمادگی باسواد کردن همه افراد بیسواد استان را دارد.

وی خاطرنشان کرد: یکی از شروط مهم در افزایش سطح سواد استان همکاری است که جامعه بی‌سواد باید داشته باشند.

معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان با بیان اینکه برخی از خود اظهاری‌های نادرست موجب آمارگیری‌های غلط شده است، افزود: تعریف افراد از میزان سواد با یکدیگر متفاوت است و با خوداظهاری شخص نمی‌توان سطح سواد استان را تعیین کرد.

انتهای پیام/73005/ت20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول