اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون اداره کل کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان زنجان:

نرخ مشارکت اقتصادی زنان زنجانی در حال رشد است

معاون اداره کل کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان زنجان گفت: نرخ مشارکت اقتصادی زنان زنجانی در حال رشد است.

نرخ مشارکت اقتصادی زنان زنجانی در حال رشد است

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، رویا قهرمانی عصر امروز در جلسه کارگروه بانوان استان زنجان اظهار کرد: بر اساس سرشماری انجام شده در سال 90، نیمی از جمعیت استان را بانوان تشکیل می‌دهند.

وی خاطرنشان کرد: از مجموع جمعیت زنان ساکن در استان زنجان 62 درصد را جمعیت شهری و 38 درصد را جمعیت روستایی تشکیل می‌دهند.

معاون اداره کل کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان زنجان همچنین به جمعیت فعال و غیرفعال استان نیز اشاره کرد و گفت: 40 درصد از جمعیت استان غیرفعال و 60 درصد از جمعیت استان را افراد فعال تشکیل می‌دهند.

قهرمانی با بیان اینکه 16 درصد از جمعیت فعال استان را زنان تشکیل می‌دهند، اضافه کرد: همچنین 74 درصد از جمعیت غیرفعال استان نیز مربوط به بانوان است.

وی تصریح کرد: اغلب زنانی که جزو جمعیت غیرفعال استان محسوب می‌شوند، شامل زنان خانه‌دار و دختران در حال تحصیل هستند.

معاون اداره کل کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان زنجان در ادامه با بیان اینکه بر اساس آمار گرفته شده در سال 90، میزان مشارکت اقتصادی استان 41،6 درصد بود، افزود: از میزان مذکور مقدار مشارکت زنان 18 درصد بود.

وی تصریح کرد: میزان مشارکت اقتصادی زنان زنجانی نشان‌دهنده این است که تمایل بانوان برای حضور در بازار کار در حال افزایش است.

قهرمانی با بیان اینکه میزان بیکاری زنان کشور و به تبع آن بانوان زنجانی با سرعت بیشتری کاهش یافته است، افزود: اجرای برخی از اقدامات در استان این امر را موجب شده است.

وی به برخی از طرح‌های اجرا شده در زمینه اشتغال بانوان اشاره کرد و گفت: اجرای طرح تاکسی بی‌سیم بانوان، ساخت سایت کارگاهی بانوان، ایجاد مجتمع تولیدی بانوان و ... از جمله اقداماتی است که موجب اشتغالزایی بیشتر بانوان در‌ سال‌های اخیر و در نتیجه افزایش نرخ مشارکت اقتصادی آنها شده است.

معاون اداره کل کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان زنجان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اعطای وام اشتغال به زنان سرپرست خانوار از طریق نهادهای حمایتی، گفت: خوشبختانه در این زمینه نیز اقدامات مطلوبی در استان صورت گرفته است.

انتهای پیام/73005/ت30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول