اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مجمع ذخایر اسلامی مطرح کرد

شروط خاص نهاد کتابخانه‌های عمومی در وضعیت نابسامان نشر

رئیس مجمع ذخایر اسلامی گفت: نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور خرید تعداد بالای کتاب را همراه با پذیرش شروطی بیان کرده که اقدام این نهاد قابل تامل است.

شروط خاص نهاد کتابخانه‌های عمومی در وضعیت نابسامان نشر

حجت‌الاسلام صادق اشکوری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به درخواست کتاب نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور اظهار کرد: این نهاد با ارسال نامه‌ای 31 نسخه کتاب را از مجمع خریداری کرده است.

وی خاطرنشان کرد: در نکته‌ای از نامه ارسالی ذکر شده که در سفارشات هزار نسخه به بالا تحویل فایل الکترونیک الزامی است این در صورتی است که باید نسخه الکترونیکی را به صورت جداگانه خریداری کنند بنابراین باید جداگانه اجازه‌ از مؤلف یا ناشر گرفته شود.

رئیس مجمع ذخایر اسلامی ضمن ابراز نارضایتی از این اقدام نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور گفت: این عمل قابل تامل است ناشر در این اوضاع نشر مجبور است فایل الکترونیک را بدهد ولی نهاد باید بابت آن جداگانه حق‌الزحمه را پرداخت کند.

وی با اشاره به نکته‌ای دیگر در نامه ارسالی از سوی نهاد کتابخانه‌های عمومی گفت: در بخشی دیگر از نامه ذکر شده که در سفارشات 2 هزار نسخه به بالا مواردی مانند با حمایت نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، ویژه مسابقات فرهنگی سال 92، غیر قابل فروش و لوگوی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در شناسنامه و پشت جلد آورده شود.

اشکوری خاطرنشان کرد: خریداری 2 هزار نسخه از یک کتاب مشارکت در کار چاپ نیست و نهاد سرمایه‌گذاری در انتشار کتاب نکرده است، مشخص نیست که چرا چنین شروطی ذکر شده است.

وی عنوان داشت: این اقدام سوء استفاده از وضعیت نابسامان نشر کشور است چرا که ناشران برای فروش کتاب‌هایشان مجبور به پذیرش این بند می‌شوند.

انتهای پیام/78003/و30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول