اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

کارشناس مسؤل واحد بهبود تغذیه مرکز بهداشت خوزستان:

ذرت مکزیکی توصیه نمی‌شود/ ذرت خانگی جایگزین چیپس و پفک

کارشناس مسؤل واحد بهبود تغذیه مرکز بهداشت خوزستان گفت: ذرت مکزیکی به صورتی که در حال حاضر ارائه می‌شود حتی برای افراد سالم نیز توصیه نمی‌شود.

ذرت مکزیکی توصیه نمی‌شود/ ذرت خانگی جایگزین چیپس و پفک

مهنوش صاحبدل امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اهواز اظهار کرد: ذرت سرشار از ویتامین‌های گروهC ،B، A و املاح معدنی کلسیم، پتاسیم، فسفر و آهن است و قسمت اعظم آن را مواد نشاسته‌ای تشکیل می‌دهد.

وی افزود: همچنین ذرت دارای مواد آنتی اکسیدان (ضد سرطان) و فیبر غذایی بوده که در پیشگیری از بیماری‌های غیرواگیر مثل دیابت، بیماری‌های قلبی عروقی و بیماری‌های گوارشی مثل یبوست بسیار مناسب است.

کارشناس مسئول واحد بهبود تغذیه مرکز بهداشت خوزستان با بیان اینکه ذرت به اشکال متنوعی مثل کنسروی، بخار پز، کبابی و بو داده مورد استفاده قرار می‌گیرد، تصریح کرد: بهترین نوع ذرت مصرفی، بخار پز کردن دانه‌های ذرت در خانه است.

وی خاطرنشان کرد: چند سال پیش ذرت به صورت کبابی یا همان بلال تهیه و مصرف می‌شد که نوع کم نمک آن به عنوان یک میان وعده غذایی مفید توصیه می‌شود، ولی باید توجه داشت که بلال‌ها هنگام کباب شدن نسوزند؛ چرا که با سوختن هر ماده غذایی احتمال سرطان‌زایی آن افزایش می‌یابد.

صاحبدل با اشاره به اینکه نوع دیگری از ذرت به صورت بو داده تهیه می‌شود عنوان کرد: اگر این نوع ذرت به صورت خانگی، کم نمک و بدون روغن تهیه شود یک میان وعده بسیار مناسب است و می‌تواند جانشین خوبی برای چیپس و پفک در کودکان باشد.

وی با بیان اینکه ذرت مکزیکی نوع دیگری از مصرف این محصول است گفت: نوعی از ذرت که چند سالی است رواج یافته، ذرت مکزیکی است که به عنوان میان وعده مصرف می‌شود.

کارشناس مسئول واحد بهبود تغذیه مرکز بهداشت خوزستان اشاره کرد: ذرت مکزیکی به صورتی که در حال حاضر ارائه می‌شود حتی برای افراد سالم نیز توصیه نمی‌شود.

وی ادامه داد: اضافه کردن کره، نمک، سس‌های پرچرب و در مواردی افزودن کالباس و برخی افزودنی‌های دیگر که به دلیل بهتر کردن طعم و مزه ذرت مکزیکی است، سبب افزایش کالری آن می‌شود.

صاحبدل با بیان اینکه این ترکیب غذایی بسیار پرکالری، چرب و شور است ادامه داد: مصرف آن برای بیماران قلبی ـ عروقی و مبتلایان به فشار و چربی خون و افراد دارای اضافه وزن بسیار مضر و خطرناک است.

وی بیان کرد: اگر ذرت مکزیکی بدون نمک تهیه شده و به جای کره و روغن جامد به آن مقدار کمی روغن مایع افزوده شود و از سس‌های چرب نیز استفاده نشود یک میان وعده مناسب است.

کارشناس مسئول واحد بهبود تغذیه مرکز بهداشت خوزستان در پایان گفت: البته مصرف زیاد آن نیز می‌‌تواند مضر باشد، ولی مصرف کافی و بهداشتی می‌تواند این ماده غذایی را به یک میان وعده خوب تبدیل کند.

انتهای پیام/72011/ر40/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول