اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سال گذشته

85 روستا در امر زکات با کمیته امداد ملایر همکاری داشتند

مدیر کمیته امداد ملایر از همکاری و همیاری 85 روستای ملایر در امر زکات با کمیته امداد این شهرستان طی سال گذشته خبر داد.

85 روستا در امر زکات با کمیته امداد ملایر همکاری داشتند

به گزارش خبرگزاری فارس از ملایر علی کولیوند ظهر امروز در همایش حامیان زکات شهرستان ملایر با اشاره به خدمات کمیته امداد ملایر در بخش‌های مختلف اظهار داشت: یکی از مهم‌ترین اموری که در کمیته امداد ملایر به همکاری و همیاری مردم به ویژه روستاییان نیازمند بوده امر مهم زکات است.

وی از جمع‌آوری یک میلیارد و 552 میلیون تومان زکات در سال گذشته در شهرستان ملایر خبر داد.

مدیر کمیته امداد ملایر افزود: این مقدار زکات از 85 روستای ملایر در قالب زکات پروژه و زکات محرومین جمع‌آوری شده است.

وی با بیان اینکه زکات در قالب‌های زکات پروژه و زکات غیر پروژه جمع‌آوری می‌شود افزود: تمام مبالغ زکات به اعتبار تشویقی معادل 285 میلیون تومان از سوی کمیته امداد در قالب پروژه‌های عمرانی چون ساخت مسجد، جدولگذاری و ساخت غسالخانه در 71 روستای شهرستان هزینه شده است.

کولیوند مقدار زکات جمع‌آوری شده سهم محرومین را 31 میلیون تومان عنوان کرد و افزود: این رقم در امور فرهنگی تحصیلی، مسکن، درمان و تهیه جهیزیه مددجویان زیر پوشش صرف شد.

وی ادامه داد: میزان زکات جمع‌آوری شده در بخش مرکزی شهرستان 300 میلیون تومان، بخش‌ جوکار 365 میلیون تومان و بخش سامن نیز 220 میلیون تومان بوده است.

مدیر کمیته امداد ملایر تصریح کرد: روستای میشن با جمع‌آوری 73 میلیون تومان زکات رتبه نخست پرداخت زکات در میان روستاهای شهرستان و روستای زاغه نیز با جمع‌آوری 2.5 تن گندم بیشترین زکات سهم محرومین را داشته است.

وی خاطرنشان کرد: 680 میلیون تومان تشویقی زکات توسط دولت به روستاهای شهرستان در سال‌ جاری پرداخت شده است.

کولیوند اظهار داشت: با توجه به اینکه در شهرستان ملایر بیش از 190 روستای دارای سکنه وجود دارد سال گذشته 85 روستای شهرستان ملایر در امر زکات با کمیته امداد ملایر همکاری داشتند.

وی ابراز داشت: با توجه به اینکه مردم شهرستان ملایر طی سال‌های اخیر به این امر مهم توجه ویژه داشته و شهرستان ملایر در استان همدان رتبه برتر زکات را به خود اختصاص داده است انتظار می‌رود امسال 150 روستای ملایر در جمع‌آوری زکات با کمیته امداد همکاری داشته باشند.

مدیر کمیته امداد ملایر در پایان از توزیع 4 هزار کیسه گندم بین کشاورزان شهرستان ملایر در تابستان امسال خبر داد و گفت: امیدواریم با اطلاع‌رسانی و اعزام روحانیون به مناطق مختلف شهرستان شاهد احیای بیشتر این فریضه الهی باشیم.

انتهای پیام/89013/ی30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول