اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرزند مرحوم صدوقی:

مرحوم صدوقی مردی از جنس مردم بود/ تشریح جزئیات مراسم سالگرد آن شهید والا مقام

فرزند مرحوم حجت‌الاسلام محمدعلی صدوقی و نوه آیت‌الله شهید صدوقی، چهارمین شهید محراب با اشاره به ویژگی‌های پدر و پدربزرگ خود گفت: مرحوم صدوقی مردی از جنس اعتدال و شهید آیت‌الله صدوقی خاری در چشم منافقان بود.

مرحوم صدوقی مردی از جنس مردم بود/ تشریح جزئیات مراسم سالگرد آن شهید والا مقام

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، حجت‌الاسلام محمد صدوقی ظهر امروز در نشستی خبری به مناسبت فرا رسیدن سی‌ و دومین سالگرد شهادت آیت‌الله محمد صدوقی به دست منافقان کوردل و دومین سالگرد وفات حجت‌الاسلام محمدعلی صدوقی، امام جمعه فقید یزد اظهار داشت: مرحوم صدوقی و شهید صدوقی زندگی کاملا اجتماعی داشتند و ابعاد شخصیتی آنها برای همه مردم شناخته شده بود.

وی افزود: آیت‌الله صدوقی بنا به تقاضای مردم به یزد آمدند و با همراهی و همدلی مردم، در دوران مبارزات انقلاب، پیشاپیش و حتی جلوتر از مردم حرکت کردند و بعد از انقلاب نیز لحظه‌ای از مردم غافل نشدند.

صدوقی خاطرنشان کرد: شهید صدوقی در همه مسائل، دید و نگاهی فرا استانی داشت و همواره معیشت، فرهنگ و دین مردم را مورد توجه جدی قرار می‌داد.

نوه شهید محراب استان یزد همچنین با اشاره به ویژگی‌های شخصیتی مرحوم صدوقی، فرزند شهید محراب استان یزد اظهار داشت: مرحوم صدوقی اهل اعتدال و از تندروی گریزان بود و معمولا امور خود را با عقل، تدبیر و حفظ جایگاه مردم پیش می‌برد.

صدوقی، اعتدال و مردم‌داری را بارزترین و شاخص‌ترین ویژگی مرحوم صدوقی عنوان کرد و افزود: ایشان معتقد به اصل نظام و رهبری بود و در این راستا به هر نتیجه‌ای می‌رسید، اجرایی می‌کرد.

وی، انتقال آب از زاینده رود به استان یزد را یکی از مهم‌ترین اقدامات و خدمات مرحوم صدوقی برشمرد و بیان داشت: آنچه از دوران کودکی و نوجوانی خود به یاد دارم، دغدغه‌های مرحوم صدوقی در مسئله آب و پیگیری‌های مجدانه ایشان بود.

صدوقی خاطرنشان کرد: یکی از ویژگی‌های مرحوم صدوقی که باعث می‌شد ایشان بهتر و منطقی‌تر تصمیم بگیرند، این بود که با مردم بود و به راحتی در دسترس آنها بود و همواره با عدالت تصمیم می‌گرفت.

وی تاکید کرد: مرحوم صدوقی و پدرشان همواره در یک راستا قدم برداشتند و پسر همواره جا پای پدر گذاشت و حتی جالب اینکه وفات پسر درست در سالروز شهادت پدر اتفاق افتاد.

صدوقی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برنامه‌های 11 تیرماه، سالروز بزرگداشت شهید آیت‌الله محمد صدوقی و مرحوم حجت‌الاسلام محمدعلی صدوقی اظهار داشت: در 11 تیرماه، بعد از نماز مغرب و عشا، مراسم بزرگداشتی با سخنرانی آیت‌الله حسینی بوشهری در مسجد حظیره برگزار خواهد شد.

وی عنوان کرد: نظیر این مراسم در روزهای 12 و 13 تیرماه در بیت شهید صدوقی با سخنرانی حجت‌الاسلام نقویان و مجید انصاری، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام برگزار خواهد شد.

صدوقی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برنامه‌هایی که مرحوم صدوقی در دوران حیات خود آنها را با جدیت دنبال می‌کرد اما مهلتی برای پایان دادن به آنها نیافت، افزود: مسکن جوانان یکی از دغدغه‌های مرحوم صدوقی بود و برای احداث مسکن جوانان زمینی وسیع در بلوار استقلال خریداری کردند اما به دلایلی کار این پروژه آغاز نشد.

وی عنوان کرد: در شهریورماه سال گذشته، با پیمانکار قرارداد احداث این پروژه منعقد شد و از آنجا که معتقد به احداث مسکن با ویژگی‌های خاص و کیفی سازی هستیم، روند احداث آن کمی طولانی شد.

صدوقی تاکید کرد: امیدوار بودیم این پروژه در 11 تیرماه مورد بهره‌برداری قرار گیرد اما به دلیل مشکلاتی که برای وام مسکن این پروژه پیش آمده، هنوز در مرحله سفت‌کاری قرار دارد.

وی اظهار امیدواری کرد: با همکاری مسئولان استان و حل مشکل وام مسکن، این پروژه تا پایان سال آماده تحویل شود.

صدوقی با اشاره به مشخصات فنی واحدهای مسکونی تاکید کرد: این واحدها با شرایطی بسیار بهتر از شرایط مسکن مهر در اختیار جوانان قرار خواهد گرفت.

وی همچنین به تشریح تکمیل طرح توسعه بیمارستان سید الشهدای یزد پرداخت و افزود: این بیمارستان در بخش‌های ICU و جراحی قلب توسعه می‌یابد به نحوی که 19 تخت در بخش جراحی قلب و چهار تخت جدید نیز در بخش ICU راه‌اندازی خواهد شد.

امیرحیدری و رضا جهان آرا، رئیس بیمارستان سید الشهدا و مجری طرح مسکن جوانان نیز در این نشست به تشریح برنامه‌های این دو پروژه پرداختند.

انتهای پیام/2464/ک40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول