اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل امور استان‎های نهاد کتابخانه‎های عمومی کشور:

راه‌اندازی 1104 انجمن کتابخوانی‌‌ / افزایش سرانه فضای کتابخانه‎ها‌ ‌به 4 متر

مدیرکل امور استان‎های نهاد کتابخانه‎های عمومی کشور گفت: درحال حاضر یک هزار و 104 انجمن کتابخوانی در کشور راه‎اندازی شده است.

راه‌اندازی 1104 انجمن کتابخوانی‌‌ / افزایش سرانه فضای کتابخانه‎ها‌ ‌به 4 متر

 به گزارش خبرگزاری فارس از بروجرد، حجت‌الاسلام سیدعلی حسینی عصر امروز در همایش سراسری انجمن کتابخانه‎های عمومی کشور در بروجرد با بیان اینکه در حال حاضر یک هزار و 104 انجمن کتابخوانی در کشور راه‎اندازی شده که سهم استان لرستان از این تعداد 22 انجمن است، گفت: در مجموع این انجمن‌ها دارای 8 هزار و 864 عضو فعال هستند.

وی به سرانه عضویت در کتابخانه‌ها در کشور اشاره کرد و افزود: براساس سند چشم‌انداز سرانه عضویت در کتابخانه‌های کشور تا سال 1404 باید 35 درصد جمعیت باشد، که این سرانه اکنون در استان لرستان 4,3 درصد جمعیت است.

مدیرکل امور استان‎های نهاد کتابخانه‎های عمومی کشور به سرانه منابع کتابخانه‌های کشور اشاره کرد و گفت: براساس سند چشم‌انداز سرانه منابع کتابخانه‎های کشور باید از 37 نسخه فعلی به 300 تا 500 نسخه در سال 1404 افزایش یابد.

وی با اشاره به اینکه سرانه فضای کتابخانه‎های کشور درحال حاضر 2,5 مترمربع به ازاء هر 100 نفر است، گفت: این رقم تا پایان سال جاری به چهار مترمربع افزایش می‌یابد، این درحالی است که براساس سند چشم‎انداز افق 1404 به ازاء هر 100 نفر باید هشت مترمربع فضای کتابخانه‌ای در کشور وجود داشته باشد.

همایش سراسری انجمن کتابخانه‎های عمومی کشور از امروز در بروجرد آغاز شد.

این همایش دهمین همایش سراسری کارشناسان انجمن کتابخانه‎های عمومی کشور است که به منظور ارزیابی عملکرد انجمن‎ها و ارائه گزارش و بررسی مشکلات برگزار شده است.

در این همایش دو روزه 31 نفر از کارشناسان ادارات‎کل کتابخانه‎های عمومی استان‎های کشور، مدیرکل امور استان‎ها و انجمن‎های نهاد کتابخانه‎های عمومی کشور حضور دارند.

این همایش امروز و فردا 10 و 11 تیر ماه در هتل زاگرس بروجرد در حال برگزاری است.

انتهای پیام/2304/ش30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول