اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل:

صدور 22 فقره مجوز بهره‌برداری معدنی در اردبیل

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل گفت:‌ از ابتدای امسال تاکنون موفق به صدور 22 فقره پروانه بهره‌برداری معدنی شدیم که میزان سرمایه‌‌گذاری بالغ بر 63.5 میلیارد ریال بوده است.

صدور 22 فقره مجوز بهره‌برداری معدنی در اردبیل

ارژنگ عزیزی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: این میزان سرمایه‌گذاری و صدور پروانه بهره‌برداری زمینه اشتغال 120 نفر را نیز فراهم خواهد کرد به‌طوری که در سه ماه گذشته 29 فقره اکتشاف معدنی نیز در استان اردبیل صادر شده است.

وی خاطرنشان کرد: در دو سال گذشته به دلیل تشدید تحریم‌ها ما در برخی از شاخص‌های صنعتی با تنگناها و مشکلاتی روبرو بودیم اما در مقطع کنونی بخشی از این مشکلات برطرف شده و ما از ظرفیت بخش معدن که توانمندی کشورمان در این حوزه بسیار والاست بهره می‌گیریم تا بتوانیم کارها و هدف‌گذاری‌ها را به سمت واقعی سوق دهیم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت اردبیل افزود: در این زمینه یکی از اولویت‌های اصلی توجه به صنایع تبدیلی و فرآوری معدنی است که قطعاً با حضور سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی می‌توانیم از ظرفیت معادن استان که بسیار بالاست بهره برده و در این راستا گام‌های جدی و اساسی را به شکل موثر و مفید برداریم.

عزیزی با تبریک هفته گرامیداشت صنعت و معدن و دهه تولید در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل یادآور شد: ‌از اول تا 10 تیر ماه در فاصله روز اصناف تا صنعت و معدن دهه تولید نامگذاری شده که برنامه‌های مختلفی اعم از همایش تجلیل از اصناف، جشن شادی در واحدهای تولیدی و کارگری استان به مناسبت نیمه شعبان و بازدید از واحدهای تولیدی و صنعتی و شنیدن درد و دل‌های آن‌ها به انجام رسید.

این مسئول تصریح کرد: در این هفته با رایزن ایران در باکو در حوزه تجارت و تقویت صادرات رایزنی‌ها و نشست‌های دو جانبه برگزار شد و با حضور هیئت تجاری و بازرگانی شهر رئوتوف روسیه موفق شدیم تفاهم‌نامه همکاری و صادرات بیشتر محصولات صنعتی و تولیدی استان را به امضا برسانیم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل ادامه داد: در این هفته نمایشگاه صنعت فرش گشایش یافت و دیروز نیز در قالب همایش سراسری از دو واحد نمونه و برتر استان اردبیل به صورت ملی تجلیل شد تا نقطه قوتی برای تولید‌کنندگان ما باشد که بیش از همیشه در این سنگر موفق و شایسته عمل کنند.

عزیزی گفت: یک چهارم تعهدات اشتغال استان مربوط به بخش صنعت، معدن و تجارت است به‌طوری که سازمان صنعت، معدن و تجارت در سال گذشته موفق شد برای 12 هزار و 462 نفر ایجاد اشتغال کند.

وی اشتغال ایجاد شده در این بخش را پایدار و دارای ثمرات پر سود توصیف کرد و تاکید کرد: بر اساس راست‌آزمایی انجام شده اشتغال این بخش کمترین انحراف را دارد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل یادآور شد: از تعهدات اشتغال امسال نیز 23 درصد سهم سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل است که قطعاً با حمایت‌های انجام شده قادر خواهیم بود در این زمینه موفق عمل کنیم.

عزیزی در پایان سخنان خود مهمترین مشکل واحدهای تولیدی و صنعتی استان را بحث نقدینگی توصیف کرد و به خبرنگار فارس در اردبیل اذعان داشت: با توجه به مشکلات اقتصادی، نوسانات قیمت‌ ارز و بالا رفتن هزینه تولید واحدهای صنعتی و تولیدی ما با مشکلاتی روبرو هستند که با تزریق نقدینگی بخشی از آنها برطرف خواهد شد.

انتهای پیام/62007/ط40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول