اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با اجرای دستورالعمل ساماندهی زندانیان

شمار زندانیان در استان سمنان تا یک سوم کاهش می‏یابد

مدیرکل زندان‏ها و اقدامات تامینی- تربیتی استان سمنان گفت: با اجرای دستورالعمل جدید ساماندهی زندانیان و کاهش جمعیت کیفری زندان‏ها، پیش‏بینی می‏شود تا حدود یک سوم از تعداد زندانیان سمنان کاهش یابد.

شمار زندانیان در استان سمنان تا یک سوم کاهش می‏یابد

به گزارش خبرگزاری فارس از استان سمنان به نقل از روابط عمومی اداره کل زندان‏ها و اقدامات تامینی- تربیتی استان سمنان، عباسعلی عرب در نشست شورای اداری زندان‏ها و اقدامات تامینی ـ تربیتی استان سمنان، با اشاره به برگزاری همایش مدیران ستاد سازمان زندان‏ها در هفته قوه قضاییه و ابلاغ دستورالعمل جدید ساماندهی زندانیان و کاهش جمعیت کیفری، اظهار کرد: فرصت بسیار مناسبی برای کاهش جمعیت کیفری فراهم شده است.

وی تصریح کرد: دستورالعمل جدیدی به منظور ساماندهی زندانیان و کاهش تعداد زندانیان کیفری کشور از سوی قوه قضائیه ابلاغ شده است.

مدیرکل زندان‏ها و اقدامات تامینی ـ تربیتی استان سمنان اضافه کرد: این دستورالعمل ظرفیت خوبی دارد و باید بررسی شود که کدام زندان در این زمینه موفق‏تر عمل می‏کند.

عرب با اشاره به نامگذاری امسال به نام سال «ارتقای نظام زندان‏بانی» تصریح کرد: ارتقای نظام زندان‏بانی نیاز به اراده و عزم قوی و نیز برنامه‏ریزی و کار و تلاش جدی دارد.

وی اضافه کرد: بازخوانی دستورالعمل‏ها، بخشنامه‏ها و مرور آیین‏نامه‏ها کمک شایانی به ارتقای این نظام در همه زمینه‏ها می‏کند.

مدیرکل زندان‏ها و اقدامات تامینی ـ تربیتی استان سمنان در تشریح بخشی از دستورالعمل کاهش جمعیت کیفری، بیمه نامه شخص ثالث افراد را جایگزین وثیقه آنان در تصادفات دانست.

عرب افزود: در قانون جدید، بیمه‏نامه افراد به عنوان وثیقه قابل واگذاری به مراجع قضایی برای جلوگیری از بازداشت آنان لحاظ می‏شود.

انتهای پیام/74003/ی/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول