اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل کارخانه کاشی برلیان رفسنجان عنوان کرد

عدم ثبات نرخ در بازار دغدغه صنعت‌کاران/ صادرات 30 درصدی محصولات کارخانه کاشی برلیان رفسنجان

مدیرعامل کارخانه کاشی برلیان رفسنجان گفت: عدم ثبات نرخ در بازار عمده دغدغه اغلب صنعت‌کاران است.

عدم ثبات نرخ در بازار دغدغه صنعت‌کاران/ صادرات 30 درصدی محصولات کارخانه کاشی برلیان رفسنجان

احمد فروتن در حاشیه بازدید خبرنگاران از کارخانه کاشی و سرامیک برلیان رفسنجان در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در کرمان با اشاره به اینکه این کارخانه بیش از 11 سال است تولید خود را در زمینی به وسعت هفت هکتار و ظرفیت تولید سالانه 5 میلیون متر مربع آغاز کرده است، اظهار داشت: کارخانه برلیان رفسنجان در کار تولید کاشی کف و سرامیک کف فعالیت می‌کند.

وی ابراز داشت: کارخانه فخار رفسنجان که نزدیک به کارخانه کاشی برلیان رفسنجان است و به عنوان برادر این کارخانه محسوب می‌شود، تهیه کاشی و سرامیک دیواری را بر عهده دارد.

مدیرعامل کارخانه کاشی برلیان رفسنجان افزود: طرح توسعه این کارخانه از شهریور ماه سال جاری آغاز می‌شود و با راه‌اندازی خط تولید جدید این کارخانه 3 میلیون متر مربع به ظرفیت کارخانه افزوده می‌شود.

فروتن با اشاره به اینکه متراژ اولیه تولید این کارخانه 7 هزار متر مربع بوده است، عنوان کرد: در حال حاضر با تولید روزانه 17 هزار متر مربع کاشی فعالیت خود را ادامه می‌دهیم و در قالب اجرای طرح توسعه‌ای کارخانه از شهریور ماه این مقدار را به 25 هزار متر مربع می‌رسانیم.

وی با اشاره به اینکه کارخانه برلیان رفسنجان در صنعت کاشی جزو هفت کارخانه برتر کشور است، بیان داشت: حدود 30 درصد محصولات این کارخانه به کشورهای عراق، ارمنستان، ترکمنستان، افغانستان و تعدادی از کشورهای آفریقایی صادر می‌شود.

فروتن عنوان کرد: برای کارخانه ما مشتری‌مداری بسیار مهم است و به همین دلیل کیفیت محصول ما نسبت به کارخانه‌های مشابه در سطح خوبی است و مصرف‌کننده‌ها رضایت نسبی نسبت به محصولات ما دارند و ما از این بابت خوشحال هستیم.

مدیرعامل کارخانه کاشی و سرامیک برلیان رفسنجان افزود: با تلاش و سرمایه‌گذاری انجام شده دستگاه جت‌پرینت که عملکردی شبیه پرینتر دارد از کشور ایتالیا خریداری شده و انواع و اقسام طرح‌های دلخواه را بدون محدودیت به ما ارائه می‌دهد و از چند ماه آینده تنوع طرح‌های این کارخانه همه را شگفت‌زده می‌کند.

فروتن با اشاره به اینکه حدود 360 نفر در کارخانه کاشی برلیان رفسنجان به‌صورت مستقیم و در سه شیفت کاری مشغول به کار هستند، تصریح کرد: در دفاتر فروش نیز حدود 400 نفر پیمانکاران ما هستند.

وی عنوان کرد: این کارخانه از کشورهایی چون انگلیس و ایتالیا تایید محصول دارد و هر ساله کیفیت کار ما برای تایید توسط شرکت انگلیسی مورد نظارت قرار می‌گیرد.

فروتن عمده مشکل این کارخانه را مشکلات تحریمی برای تامین مواد اولیه و ماشین‌آلات دانست و عنوان کرد: شاید اگر مشکلات تحریم نبود، طرح توسعه‌ای کارخانه دو سال قبل اجرایی می‌شد.

مدیر کارخانه سرامیک و کاشی برلیان رفسنجان گفت: امیدوارم رئیس جمهور منتخب بتواند، مسائل صنعتی کشور را پیگیری بیشتری کند و صادرات این محصولات محدود است، زیرا که ارزآوری نیست و برای خرید دستگاه‌ها باید قیمتی بیش از قیمت واقعی بپردازیم.

فروتن بیان کرد: دولت باید به ما کمک کند تا ماشین‌آلات و مواد اولیه مورد نیاز را با ارز دولتی وارد کنیم، عدم ثبات نرخ در بازار عمده دغدغه اغلب صنعت‌کاران است و اینکه می‌گویند، کمک‌های یارانه‌ای دولت به صنایع باید گفت که تنها روی قبض گاز ما چند برابر شده حالا کجای این یارانه دادن است، نمی‌دانم.

انتهای پیام/80018/ر40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول