اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون بازرگانی داخلی سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان خبر داد

ذخیره‌سازی مناسب کالاهای اساسی برای ماه رمضان

معاون بازرگانی داخلی سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان از ذخیره‌سازی ارقام متنوع برنج، گوشت سفید و قرمز، روغن و قند و شکر ویژه ماه رمضان خبر داد.

ذخیره‌سازی مناسب کالاهای اساسی برای ماه رمضان

بختیار خلیقی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج اظهار کرد: با توجه به مصوبات ستاد تنظیم بازار کشور و کمیسیون تنظیم بازار استان و بنا بر مصوبات جلسات شورای کنترل و نظارت بازار استان که هر هفته در محل سازمان برگزار شد، سهمیه کالاهای اساسی برای استان اختصاص یافت.

وی با اشاره به ذخیره‌سازی محصول برنج بیش از نیاز استان از سه رقم هندی پرمحصول، سفید و تایلندی به عنوان انواع در نظر گرفته شده این طرح خبر داد و افزود: در صورت مازاد بودن برنج ذخیره‌سازی شده امکان صادرات آن به استان‌های دیگر را نیز خواهیم داشت.

معاون بازرگانی داخلی سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان با اشاره به عرضه 3 هزار تن شکر خاطر نشان کرد: این میزان شکر به واحدهای صنفی غرفه‌های عرضه کننده اجناس در نمایشگاه ضیافت، همچنین مراکز عمده‌فروشی مانند فروشگاه‌ها و شرکت‌های تعاونی اختصاص یافته است.

خلیقی با اشاره به تحویل 6 هزار تن شکر خام به کارخانه‌های تولید استان اظهار کرد: قرار شده تا این کارخانه‌ها نسبت به فرآوری محصول و تبدیل آن به قند به منظور عرضه در نمایشگاه‌های ویژه ماه مبارک رمضان اقدام کنند.

وی با اشاره به فعالیت 9 کارخانه قندریزی در سطح استان خاطر نشان کرد: سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان نسبت به جذب سهمیه شکر بیشتر به این واحدها به منظور تولید و ذخیره‌سازی مطلوب اقدام کرده است.

معاون بازرگانی داخلی سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان از واردات انبوه روغن مایع و جامد از طریق شرکت‌های پخش این محصول خبر داد و گفت: این شرکت‌ها در نمایشگاه‌های سطح استان، روغن نباتی را با 10 تا 15 درصد زیر قیمت بازار عرضه خواهند کرد.

خلیقی همچنین از ذخیره‌سازی و توزیع 150 تن گوشت قرمز و همچنین ذخیره‌سازی مناسب گوشت سفید و حبوبات به منظور عرضه در نمایشگاه‌های سطح استان خبر داد.

وی قیمت کالاهای اساسی عرضه شده در نمایشگاه‌های ویژه ماه مبارک رمضان را برنج هندی پرمحصول هر کیلوگرم 1900 تومان برای مصرف کننده در سنندج و 2000 تومان برای مصرف کننده در شهرستان‌ها، برنج تایلندی؛ هر کیلوگرم 2100 تومان برای مصرف کننده در سنندج و 2200 تومان برای مصرف کننده در شهرستان‌ها، برنج سفید هر کیلوگرم 2450 تومان برای مصرف کننده در سنندج و 2550 تومان برای مصرف کننده در شهرستان‌ها، گوشت قرمز؛ هر کیلوگرم 16500 تومان برای مصرف کننده در سطح استان، گوشت مرغ هر کیلوگرم 4900 تومان در سنندج و 5000 تومان در شهرستان‌ها، عدس وارداتی هر کیلو 3378 تومان برای مصرف کننده در سنندج و 3478 تومان برای مصرف کننده در شهرستان‌ها و نخود وارداتی هر کیلوگرم 3178 تومان برای مصرف کننده در سنندج و 3278 تومان برای مصرف کننده در شهرستان‌ها اعلام کرد.

معاون بازرگانی داخلی سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان در پایان با اشاره به اختلاف قیمت 600 تومانی قند تنظیم بازار با قیمت آزاد، نرخ فروش این محصول در نمایشگاه‌های طرح ضیافت را 2050 تومان اعلام کرد.

انتهای پیام/79012/و40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول