اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر جهاد کشاورزی خلیل‌آباد:

قیمت خرید گندم در بازار آزاد بیشتر است/عدم تحویل گندم کشاورزان به دولت

مدیر جهاد کشاورزی خلیل‌آباد گفت: با اعلام قیمت خرید تضمینی دولت به مبلغ 7هزار و 500 ریال در سال جاری، نشان می‌دهد که در بازار آزاد بیشتر از این است و یکی از دلایل عمده عدم تحویل گندم توسط کشاورزان به دولت بحث قیمت آن است.

قیمت خرید گندم در بازار آزاد بیشتر است/عدم تحویل گندم کشاورزان به دولت

به گزارش خبرگزاری فارس از خلیل‌آباد، علی نصیری صبح امروز در جلسه کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز که در محل فرمانداری خلیل‌آباد برگزار شد، اظهار کرد: امسال توسط جهاد کشاورزی استان خراسان‌رضوی 25 هزار تن سهم خرید گندم به شهرستان‌های کاشمر، بردسکن و خلیل‌آباد برای خرید گندم مازاد کشاورزان اعلام شده است که تاکنون حتی یک گرم خریداری و تحویل نشده است.

وی افزود: در همین راستا سهم استان خراسان‌رضوی 600هزار تن است که پیش‌بینی می‌شود حدود 100 هزار تن گندم مازاد بر نیاز از کشاورزان سطح استان، توسط دولت خریداری شود.اعلام قیمت خرید تضمینی دولت به مبلغ 7هزار و 500 ریال درسال جاری است که در بازار آزاد بیشتر از این است و یکی از دلایل عمده عدم تحویل گندم توسط کشاورزان به دولت بحث قیمت آن است.

این مقام مسئول در این جلسه به جلوگیری از حمل و نقل گندم توسط نیروهای انتظامی شهرستان تاکید کرد و اظهار داشت: هیچ حمل و نقلی بدون مجوز فرمانداری و مدیریت جهاد کشاورزی و یا از سایر شهرستان‌ها ممنوع است و جلوگیری می‌شود.

نصیری حمل و نقل سوخت و فرآورده‌های نفتی و نیز کود شیمیایی را هم یادآور شد و افزود: قیمت این محصولات باید آزادسازی شود تا از حمل قاچاق آن در کشور کاسته شود.

علی اصغر مرادزاده فرماندار شهرستان خلیل‌آباد هم در این جلسه با گرامیداشت سالروز فرمان تاریخی مقام معظم رهبری در 11 تیر ماه سال81 پیرامون مبارزه با قاچاق کالا اظهار داشت: بحث قاچاق بعنوان یک پدیده شوم و مخرب مشکلاتی را برای اقتصاد کشور بوجود آورده است.

وی گفت: اجرای موفق‌آمیز هدفمندکردن یارانه‌ها اقدامی شایسته است ولی نبود نظارت در قوانین گمرکی و نیز تعرفه‌های مربوطه ضربه‌هایی را به کشور وارد کرده است.

فرماندار خلیل‌آباد توجه به کالای ایرانی را مورد تاکید قرار داد و گفت: با ورود هر کالای خارجی به اشتغال کشور ضربه می‌زنیم.

مرادزاده از دستگاه‌های ذی‌ربط در شهرستان در بحث کالای قاچاق تقدیر کرد و گفت: با همکاری نیروی انتظامی به طور مرتب محورها و گشت و بازرسی از اماکن با همکاری دستگاه‌های مربوطه صورت می‌گیرد.

سرهنگ نبی‌الله رحمانی فرمانده نیروی انتظامی خلیل‌آباد افزود: هر فردی که بخواهد در تنظیم بازار و حمل قاچاق در  شهرستان اخلال ایجاد کند، از دید ماموران مخفی نمی‌ماند.

وی گفت: 90درصد سرقت‌ها و جرایم در شهرستان مربوط به اعتیاد است.

انتهای پیام/70021/خ30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول