اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار درمیان خبر داد

رشد 64 درصدی صادرات از بازارچه مرزی «میل 73» درمیان

فرماندار درمیان گفت: از آغاز سال جاری تا‌کنون 20 میلیون و 310 هزار و 227 دلار کالا از بازارچه مرزی گلورده «میل 73» این شهرستان صادر شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 64 درصد رشد دارد.

رشد 64 درصدی صادرات از بازارچه مرزی «میل 73» درمیان

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، به نقل از روابط عمومی فرمانداری درمیان، رجبعلی براتی در نشست کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز درمیان با بیان اینکه میزان صادرات خرداد ماه امسال با 10 میلیون دلار در شش سال اخیر بی‌نظیر است، اظهار داشت: در حال حاضر 9 غرفه‌دار در بازارچه مرزی درمیان فعالیت می‌کنند.

این مسئول تأمین سوخت بازارچه را  نیاز تجار و پیله‌وران ایرانی و افغانی دانست و تصریح کرد: مهم‌ترین صادرات شهرستان طی چهار ماه اخیر از بازارچه گلورده شامل موکت، فرش، مواد غذایی و پسته می‌شود که این اقلام بیشترین میزان ارزآوری را داشته است.

فرماندار درمیان گفت: از آغاز سال جاری تاکنون 20 میلیون و 310 هزار و 227 دلار کالا از بازارچه مرزی گلورده این شهرستان صادر شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 64 درصد رشد داشته است.

براتی از کشف چهار کیلوگرم مواد آرایشی و بهداشتی غیر مجاز و فاقد برچسب سلامت از مجموع 18 واحد صنفی در بهار سال جاری خبر داد و افزود: در این راستا چهار واحد متخلف شناسایی شده و تحویل مراجع قانونی شدند.

وی همچنین از انجام یک‌هزار و 70 مورد بازرسی از مجموع 40 واحد صنفی زیر پوشش طرح شبنم، 20 کوره و عرضه‌کنندگان کالای دخانی خبر داد و متذکر شد: نهادینه ‌شدن فرهنگ مصرف تولید ملی و حل مشکلات تولیدکنندگان شهرستان به ویژه عشایر مرزنشین که مهمترین منبع تولید محصولات لبنی و دام در شهرستان به شمار می‌روند، زمینه‌ساز خلق حماسه اقتصادی در این شهرستان می‌شود.

فرماندار درمیان اذعان داشت: تسریع در صدور مجوز بهداشت برای دامداران و توجه به شرایط اقلیمی و نیاز شهرستان در تصمیم‌گیری‌ها، بسیاری از مشکلات عشایر و دامداران را برطرف می‌کند.

این مسئول با اشاره به نامگذاری هشتم لغایت 14 تیر ماه به هفته مبارزه با قاچاق کالا و ارز متذکر شد: یکی از راه‌های تحقق حماسه اقتصادی مبارزه مستمر، حرفه‌ای و کارشناسی شده با پدیده شوم قاچاق کالا و ارز است.

انتهای پیام/69017/ن/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول