اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار یزد:

هیچ بنای تاریخی در طرح توسعه امامزاده جعفر تخریب نخواهد شد

شهردار یزد گفت: این اطمینان را به مردم، مسئولان و همه دوستداران میراث فرهنگی می‌دهیم که هیچ بنای تاریخی ثبت شده‌ای در طرح توسعه امامزاده جعفر (ع) تخریب نخواهد شد.

هیچ بنای تاریخی در طرح توسعه امامزاده جعفر تخریب نخواهد شد

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، محمدرضا عظیمی‌زاده در جلسه تبیین طرح توسعه امامزاده جعفر (ع) با بیان اینکه بافت تاریخی یزد با ویژگی وجود و جریان حیات و زندگی در جهان شناخته می‌شود، اظهار داشت: در بافت تاریخی باید یک زنجیره از زندگی وجود داشته باشد همانطور که در برخی محله‌ها مسجد، بازار، حسینیه، کوچه و ... وجود دارد.

وی افزود: اما در برخی نقاط این بافت، هیچ امکاناتی برای زندگی وجود ندارد به همین دلیل با خالی از سکنه شدن بافت تاریخی یزد مواجه شده‌ایم و این دقیقا متناقض با ویژگی بافت تاریخی یزد است.

عظیمی‌زاده ادامه داد: بافت تاریخی یزد اکنون در بهترین حالت به محل سکونت افراد غیربومی و اتباع بیگانه به ویژه افاغنه تبدیل شده و در بسیاری موارد به دلیل خالی از سکنه بودن خانه‌ها، فضاهای ارزشمند به مخروبه تبدیل شده است.

شهردار یزد خاطرنشان کرد: فرو ریختن دیوارها بر اثر بارندگی، فروکش کردن چاه‌های جذبی در بافت تاریخی، مداخله در بافت تاریخی و ساخت و سازهایی ناهماهنگ با بافت، رد شدن بلوار از وسط بافت تاریخی و .... از جمله مواردی است که در مورد بافت تاریخی یزد به وفور مشاهده شده است.

وی همچنین با بیان اینکه بافت تاریخی و فرسوده با یکدیگر تلفیق شده‌اند، افزود: سالانه 5میلیارد تومان برای خدمات‌رسانی به داخل بافت تاریخی هزینه می‌کنیم زیرا جمع‌آوری زباله در کوچه‌های باریک بسیار پرزحمت و پرهزینه است.

عظیمی‌زاده با اشاره به اجرای طرح توسعه امامزاده جعفر (ع) تاکید کرد: این مسئله را اصلا نباید تخریب نام نهاد بلکه احیا و مرمت بافت تاریخی است.

وی تصریح کرد: این طرح پس از تصویب به مشاور هنرسرای معماری، آقای محسن اولیا واگذار شد تا در بخش طراحی آن کار کند و در آن همه چیز حتی رنگ، طرح، ارتفاع و ... مدنظر قرار گرفت و همه چیز متناسب با نظر کارشناسان میراث فرهنگی و معماری سنتی و اصیل یزد است.

شهردار یزد خاطرنشان کرد: اکنون محدوده طرح تصویب شده و اعتقاد داریم باید کارشناسی بیشتری انجام شود و میراث فرهنگی نیز اگر در مورد بنایی در محدوده طرح، تعلل کرده و آن را به ثبت نرسانده است، اعلام کند.

عظیمی‌زاده تاکید کرد: این اطمینان را به مردم، مسئولان و همه دوستداران میراث فرهنگی می‌دهیم که هیچ بنای تاریخی ثبت شده‌ای در طرح توسعه امامزاده جعفر (ع) تخریب نخواهد شد.

انتهای پیام/2464/و30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول