اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل منطقه آزاد تجاری صنعتی ماکو خواستار شد

تلاش جدی‌تر برای بهره‌برداری از ظرفیت‌های اقتصادی ماکو

مدیرعامل منطقه آزاد تجاری صنعتی ماکو گفت: تلاش جدی‌تری برای بهره‌برداری از ظرفیت‌های اقتصادی و تجاری ماکو باید آغاز شود.

تلاش جدی‌تر برای بهره‌برداری از ظرفیت‌های اقتصادی ماکو

به گزارش خبرگزاری فارس از ماکو، اسدالله علیزاده صبح امروز در مراسم افتتاح نخستین همایش ملی راهکارهای توسعه منطقه آزاد ماکو گفت: این خطه از کشور به معنای واقعی کلمه زرخیز است بنابراین باید برای سرمایه‌گذاری و بهره‌برداری از ظرفیت‌های موجود در آن تلاش شود.

وی به تصویب احداث و راه‌اندازی منطقه آزاد تجاری صنعتی ماکو در مجلس اشاره کرد و افزود: بعد از این‌که راه‌اندازی این منطقه مورد تصویب قرار گرفت از سال 90 اقدامات مقدماتی برای ایجاد این منطقه و فعال کردن آن آغاز شد.

مدیرعامل منطقه آزاد تجاری صنعتی ماکو به فعال بودن بزرگترین منطقه آزاد تجاری صنعتی کشور اشاره کرد و ادامه داد: در حال حاضر بیش از دو هزار شرکت در این منطقه ثبت شده است؛ در این راستا فعالان بخش خصوصی برای سرمایه‌گذاری کردن در حال مطالعه و تحقیقات هستند.

وی ماکو را یکی از شهرهای مهم و نقش‌آفرین در رقم خوردن سرنوشت کشور در طول 34 سال گذشته به‌ویژه هشت سال جنگ تحمیلی عنوان کرد و اظهار داشت: مرزهای آبی جنوب کشور در جنگ تحمیلی بسته بود پس ماکو به عنوان بزرگترین گمرک زمینی کشور برای ترانزیت کالا به تنهایی فعالیت می‌کرد به طوری که می‌توان ادعا کرد مردم این شهر در تأمین کالاهای صنعتی، غذایی و جنگی مورد نیاز نقش اساسی ایفا می‌کردند.

علیزاده با اظهار به این‌که در این خطه استعدادهای زیادی وجود دارد، خاطرنشان کرد: وجود معادن غنی، آب‌های سطحی و زیرسطحی، زیرساخت‌هایی مانند گاز انتقالی ایران به ترکیه از مهم‌ترین قابلیت‌های این منطقه است.

انتهای پیام/61009/م20/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول