اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر جهاد کشاورزی نیکشهر خبر داد

افتتاح و بهره‌برداری از 13 پروژه در نیکشهر

مدیر جهاد کشاورزی نیکشهر گفت: 13 پروژه در زمینه‌های مختلف کشاورزی در خردادماه امسال افتتاح یا به بهره‌برداری رسید که برای 650 نفر ایجاد اشتغال کرده است.

افتتاح و بهره‌برداری از 13 پروژه در نیکشهر

حبیب رئیسی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در نیکشهر اظهار داشت: 13 پروژه در زمینه‌های مختلف آب و خاک، گیاهی و دامی در خردادماه سال‌جاری افتتاح یا به بهره‌برداری رسید که امکان اشتغال مستقیم برای 150 نفر و غیرمستقیم برای 500 نفر را فراهم می‌کند.

وی افزود: هشت پروژه آب و خاک، سه پروژه تولیدات گیاهی و دو پروژه تولیدات دامی در ماه گذشته با اعتبار یک میلیارد و 730 میلیون ریال کلید خورد.

رئیسی با اشاره به برگزاری جلسه کارگروه توسعه بخش کشاورزی شهرستان نیکشهر اضافه کرد: در این جلسه، اجرای 18 طرح از جمله احداث سردخانه، صنایع بسته‌بندی خرما، احداث و احیای باغ‌های کشاورزی، سرمایه‌گذاری در بخش حمل‌ و نقل محصولات کشاورزی و شیلات، پرورش شترمرغ، خرید ادوات کشاورزی و برق‌دار کردن چاه‌های کشاورزی به تصویب رسید.

مدیر جهاد کشاورزی نیکشهر ادامه داد: برای عملیاتی کردن این طرح‌ها، 25 میلیارد ریال در نظر گرفته شد.

این مسئول بیان داشت: شهرستان نیکشهر به دلیل تنوع محصولات کشاورزی، یکی از قطب‌های مهم تولید محصولات کشاورزی در استان و حتی کشور است.

وی با اشاره به اینکه 38 درصد از مرکبات استان در این شهرستان تولید می‌شود اعلام کرد: با اختصاص و واگذاری تسهیلات بانکی و زمین‌های کشاورزی بیشتر به کشاورزان منطقه، این شهرستان ظرفیت تولید 70 درصد مرکبات استان را دارد.

رئیسی در پایان متذکر شد: دو رکن تلاش و علاقه، عامل رونق کشاورزی در شهرستان نیکشهر است.

انتهای پیام/75002/ن20/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول