اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

کارشناس ‌مسئول بنیاد نخبگان کرمانشاه:

مخترعان به سیکل داوری اختراعات به چشم مشاور نگاه کنند

کارشناس‌ مسئول بنیاد ملی نخبگان استان کرمانشاه گفت: مخترعان شرکت‌کننده در جشنواره منطقه‌ای زاگرس باید به صورت مستند به ارائه ادعاهای مطرح‌ شده در خصوص طرح خود بپردازند و به سیکل داوری اختراعات به چشم مشاور نگاه کنند.

مخترعان به سیکل داوری اختراعات به چشم مشاور نگاه کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، ظهر امروز روح‌الله محمدی در جلسه توجیهی که با حضور نخبگان و مخترعان استان کرمانشاه به منظور شرکت در جشنواره منطقه‌ای نوآوری و شکوفایی زاگرس در سالن اجتماعات بنیاد ملی نخبگان استان برگزار شد، گفت: هدف اصلی جشنواره منطقه‌ای زاگرس که امسال در ایلام برگزار می‌شود، بیش‌تر در بخش تجاری‌سازی متمرکز است.

وی اعلام کرد: پیشنهاد شده است که امسال در جشنواره منطقه‌ای در حوزه اختصاصی هر استان بیش‌تر کار شود و به دلیل گستردگی این حوزه‌ها امسال جشنواره به صورت پایلوت برگزار می‌شود و در صورت وجود دستاوردهایی ارزنده این جشنواره در سال بعد پرشورتر برگزار خواهد شد.

کارشناس‌مسئول بنیاد ملی نخبگان استان کرمانشاه با تاکید بر اینکه امسال بخش ویژه در جشنواره منطقه‌ای زاگرس، بخش ابزار است، اعلام کرد: این جشنواره در سه بخش داوری، تجاری‌سازی و ابزار در ایلام برگزار می‌شود.

این کارشناس در خصوص شرایط لازم برای ثبت‌نام در این جشنواره گفت: گواهی ثبت اختراع، عکس پرسنلی، تصویر مدرک تحصیلی و فایل‌های تصویری توصیف‌کننده اختراع، شرط ثبت‌نام به منظور شرکت در جشنواره است.

محمدی با ذکر اینکه نخستین بحث برای شرکت در جشنواره، ثبت‌نام موفق و خوب است، اظهار داشت: در صورتی که طرح دچار مشکلاتی است بهتر است مخترع و صاحب آن امسال در این جشنواره شرکت نکند و با رفع نواقص خود را برای حضوری بهتر در سال‌های بعد آماده کند.

 وی افزود: مخترعان باید به صورت کامل و مستند به ارائه ادعاهای مطرح‌شده در خصوص طرح خود به داوران جشنواره بپردازند و به سیکل داوری اختراعات به چشم مشاور نگاه کنند.

محمدی با ذکر اینکه نوآوری در اختراع کلید پیشرفت است، تصریح کرد: در ارزیابی نهایی توسط داوران در جشنواره منطقه‌ای زاگرس ممکن است به برخی از طرح‌ها عنوان اختراع مشروط داده شود که به معنای عدم رد شدن آن به صورت کامل است و در واقع فرصتی برای شرکت در دیگر مسابقات و جشنواره‌ها است.

انتهای پیام/2700/ع30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول